woensdag 10 augustus 2016

Het plezierige voordeel van de ietwat tegenvallende temperaturen

Het is wat koud voor de tijd van het jaar.

Vanmorgen kreeg ik een bericht op mijn tijdlijn uit Australiƫ waarin stond dat het de eerste lente dag was.
Dat is fijn, schreef ik als reactie, en het betekent dat de herfst deze kant op komt.

Vanmiddag naar het strand. Ik houd wel van dit weer. Een beetje stormachtig en prachtige wolken.
Maar wat miste ik een jas. Het is echt al voorbij het punt of het weer is voor "een vest of een trui".
Ja in de luwte van een scherm of een strandhuisje was het lekker of in een duinpannetje, daar zat ik dus een uurtje genieten van de wolken, de golven, de lichte plekken op het water, de overscherende meeuwen.





Het voordeel van het koude weer is een heldere lucht, daarom ga ik vanavond de donkere dijk op om de eerste Perseiden te spotten. 

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: