woensdag 31 augustus 2016

Stijloos

Ineens is het nazomer
Iets in het licht, in de lucht of de geur. Eigenlijk niet te benoemen. Maar wel duidelijk.

Met deze gedachten in het achterhoofd genoot ik wel extra van het mooie weer. Morgen kan het over zijn. Trouwens overal zie je een overvloed aan bessen, het gras kleurt gelig en sommige bomen krijgen 'oud' blad. Ook zag ik een paar paddenstoelen toen ik op de fiets naar de Hors ging.

Op het strand was het echt druk. Ik denk dat er wel 20 mensen zaten en zoveel heb ik er daar nog nooit gezien.

In de afgelopen 18 maanden ben ik maar een keer in zee gegaan, op 1 januari. 
Maar met dit heerlijke melancholisch makende weer wilde ik het water in. Nu kan het nog want over zes weken zijn we hier toch echt weg.
Dus ging ik het water in, ook al had ik geen zwemspullen bij me. Het was heerlijk en wat ik dan zo leuk vind is dat het zand in de kuiltjes van mijn enkels blijft  plakken. Een kinderlijke herinnering van een onbezorgd leven.

In de tuin van een huis vlakbij de Potvis bloeit Herfsttijloos.



In de supermarkt zag ik al pepernoten en bolchysanten, die kan ik makkelijk laten staan maar spruitjes kocht ik wel en aten we vandaag.


Met groeten Ton








Geen opmerkingen: