vrijdag 5 augustus 2016

Computer says......

Huis nummer 1 is schoon en de tuin weer toonbaar.

Jammer dat gasten zo weinig gebruik maken van de groenten en het fruit uit de tuin.

De sperziebonen de ik plukte zijn gewoon te dik geworden en waarschijnlijk te taai maar van vorig jaar weet ik nog dat het best een vlezig soort is. Ook de thaiberries bleven onaangeroerd en de struik hing vol met rijpe en overrijpe vruchten. Die heb ik geplukt en ingevroren. 
Ook de courgettes zijn niet geoogst. Een heb ik op de composthoop gegooid omdat ie echt beyond gebruik was.

De nieuwe gasten hebben we toch weer aangeboden gebruik te maken van de tuin maar aan het gezicht te zien gaat dat niet gebeuren. 



Nadat we ons zo tegen vieren hadden gesetteld in het huis van kennissen ging de telefoon:
We krijgen geen verbinding met WIFI en de Cd-speler doet het niet.
Dus reden we even terug. Kan ik meteen nog even wat potten jam meenemen voor de hospice.

Problemen waren zo opgelost. Tja, de 0 is een nul en geen o. En als je de CD speler wilt gebruiken moet je de apparatuur wel instellen op CD en niet op radio. 
Ze kregen er helemaal een kleur van. Kom ik zal ze ook maar een potje jam geven dacht ik  terwijl ik de kelder in dook.
Ik reik mevrouw een potje aan en ze kijkt er een beetje vreemd naar en ineens zie ik het ook. Er zit een extra deksel in de pot.
Achteraf weet ik het nog. Als ik jam maak leg ik de bijbehorende deksels naast de potten en ik herinner me nog dat ik er een mistte en me suf heb gezocht naar de verdwenen deksel. 


Ook mijn zonnebril bij de opticien gebracht. Een van de poten was kapot. Tje, ik weet niet of dat nog gemaakt kan worden want het is al wel een wat ouder model.
Maar zolang heb ik hem nog niet hoor, antwoordde ik, misschien een jaar of drie.
But computer said 9 years.


Jammer dat het zonnetje het laat afweten maar we zitten toch heerlijk buiten.

Met groeten Ton




Geen opmerkingen: