zondag 28 juli 2013

Vlekje weggewerkt

De was en ik hebben geen liefdevolle relatie.
Ondanks dat alle wasmiddelen tegenwoordig beloven dat je zelfs met temperaturen onder nul en zonder voorwas de meest hardnekkige vlekken uit je kleding krijgt, worden mijn theedoeken vaatdoeken en mijn shirts lompen.

Koop ik vorige week een poloshirt, draag het een keer en was het. Nadat de machine klaar is met centrifugeren trek ik het shirt eruit en roep 'shit'. Zitten er op de voorkant allemaal vlekken in. Of er met bleekwater is gegooid. Ik hang het aan de lijn om te laten drogen.

Terwijl ik Egbert uitlaat draai ik in mijn boosheid al een heel verhaal in elkaar voor als ik ga klagen in de winkel. Na thuiskomst loop ik nog maar een keer naar het shirt. En tot mijn verbazing zijn de vlekken weg samen met mijn boosheid. Maar wel een onderwerp voor en blogje.

Gisteravond, feestje, zelfde shirt aan en vanmorgen wassen. Eerst even een foto maken van droog shirt zonder vlek en daarna een voor het dramatisch effect van een nat shirt met vlekken.

























Nou ja, niets te zien, wel een blogje.


Met groeten Ton







Geen opmerkingen: