woensdag 31 juli 2013

Deflatie

Toen ik na een paar jaar van strijden eindelijk uit de kast kwam woonde ik pas één jaar in mijn eigen huis. Ik had niet zoveel geld te besteden omdat de hypotheek best wel hoog was.
In die tijd kwamen net de eerste CDspelers op de markt en die kostten een fortuin. Toch vond ik dat ik die als troost wel mocht kopen. Ik betaalde er 999 guldens voor, was er heel blij mee en heb er ongeveer 15 jaar mee gedaan.

De volgende heb ik overgenomen van een collega en dat apparaat heeft het afgelopen week opgegeven. Vandaag naar de Mediamarkt voor een nieuwe.

Wat een apparatuur is er en het zegt me allemaal helemaal niets. Ten eerste kon ik geen 'losse' apparaten meer vinden. Ja een paar van die minidingen maar dat leek me niets. Toch maar even vragen aan een verkoper, kinderen nog in mijn ogen maar ik word dan ook al een oude baas.
Heeft u misschien nog een losse CDspeler?
Ja hoor. Wat voor uitgang heeft u?
Oempf, eh? Hoe bedoelt u?
Zit er een scartkabel aan?
Wat is dat?
Hij liet me die zien waarna ik kon zeggen dat ik die niet had.
Heel voorzichtig zei hij het: Misschien moet u zich er wat meer in verdiepen want anders gaat u achter lopen op de ontwikkelingen.
Dat, dat al het geval is heb ik maar in het midden gelaten maar dat begreep ie waarschijnlijk al.


Ik ben thuis gekomen met zo'n minidingetje van Phillips voor € 39,95.

Met groeten Ton



3 opmerkingen:

Emie zei

Heerlijk verhaal Ton, heb hardop zitten lachen. Zou mijn verhaal ook kunnen zijn.

Leo Kroonenburg zei

En het leuke is: die oude speler speelde waarschijnlijk alleen CD's, en dat nieuwe ding snapt "alles".

CD's, schijfjes met MP3's, WMA, etc.

Veel plezier ermee!

Ton zei

Leo, klopt.