dinsdag 9 juli 2013

Calvinist

Eerst denk je "het wordt niets met de groententuin dit jaar".

Maar uiteindelijk komt het allemaal goed en is het aanleggen van de wintervoorraad begonnen.
Had ik vorig jaar net voldoende aardbeien om te eten in de yoghurt of bij het ontbijt. Dit jaar heb ik meer planten en de planten die twee jaar oud zijn geven veel meer vruchten.

Daardoor kon ik zondagavond vijf potten aardbeienjam te maken. Nadat ik de rommel had opgeruimd stonden de potjes mooi te zijn op het aanrecht, terwijl ze afkoelden.

O, wat lekker, kan dat zo direct op het fruithapje?
Natuurlijk niet. Dat is voor de winter.

Vandaag. De volgende partij gemaakt die , op één na in de kelder staat.

Er staat een pot met aardbeitjes voor over het fruithapje hoor.
O, wat lekker.
Ik klonk wel heel Calvinistisch eergisteren.


Met groeten Ton





Geen opmerkingen: