woensdag 3 juli 2013

Bruidsjurk

Zeg, jij hebt toch zelf eens iets gemaakt tegen de muggen?
Klopt ik heb een klamboe gemaakt. Rick houdt niet van het idee dat er in zijn slaap beesten van hem zitten te snoepen.
Zou jij voor ons ook zo'n ding willen maken?

Het gaan twee enorme muskietennetten worden van drie bij vier meter.  Ze komen niet boven een bed maar in de tuin om 'knoetjes vrij'  tot laat buiten te kunnen zitten.

En omdat knoetjes zo klein zijn heb je niets aan een gewoon muskietennet want daarvan zijn de gaatjes te groot. Ik maak ze daarom van heel fijn geweven vitrage en vanwege de grootte heb ik een berg aan stof gekocht.
En gladde stof in die hoeveelheden zijn een uitdaging op een machine voor huishoudelijk gebruik. Maar het gaat lukken.


Toen buurman vanmiddag even langskwam en mij zo bezig zag vroeg hij of ik een bruidsjurk aan het maken was.


Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Emie zei

Krijgen we binnenkort ook een foto te zien van jullie saampjes onder al dat tule?

Ton zei

Hoi Emie,
Ze worden geƫxporteerd naar Spanje maar ik neem aan dat we een keer uitgenodigd worden om er ook eens onder te komen zitten. Dan volgt beslist een foto.
Met groeten Ton

Aart zei

In NL heetten dei kleine mugjes bij ons in het plassengebied rond Loosdrecht "knutten". Irritante bijters, die met de eerste zomerdag plots verdwenen ieder jaar. Hier is SP heb ik ze nog nooit meegemaakt.

Mich zei

Dat idee van twee bruidsjurken vind ik ook wel een hele mooie...! En....natuurlijk worden jullie uitgenodigd om vanuit the 'belvedere' de zee en zon te zien onder genot van een hapje en drankje...!