donderdag 4 juli 2013

So far so good

Wat voelde ik me oud vanmorgen op de kaakpoli.
95 % Van alle mensen die ik in het kwartiertje wachten heb voorbij zien komen waren niet ouder dan een jaar of 14.
Ik wist niet dat er zoveel soorten beugels zijn.

Mijn eigen oude mensen behandeling, het verwijderen van een kies ging zeer voorspoedig. Bijzonder dat een voorwerp waar je 48 jaar lang voedsel mee hebt vermalen binnen 10 seconden zonder moeite werd verwijderd en aan me voorbij zag gaan. Dat laatste was eigenlijk nog het vervelendst aan de behandeling.
Normaal gesproken word ik al misselijk als ik onverhoopt op de tv iets zie wat in de verste verte op bloed of een operatie lijkt.
Maar goed, na een paar hechtingen wilde ik wel naar huis. "Vandaag en morgen mag u niet tillen of bukken en vermijd de zon. (hoe is het mogelijk: op één van de eerste mooie dagen moet ik uit de zon blijven) En ik wil dat u nog een half uur hiernaast blijft zitten om te kijken of het bloeden stopt."
Er werden een paar tampons in mijn mond gestopt en vervolgens werd ik in een comfortabele fauteuil gezet.
En nu? De verdoving is uitgewerkt. Pijn heb ik nauwelijks. En.... geen druppeltje bloed te zien.

Wat een verschil met 35 jaar geleden. Toen heb ik twee weken in het ziekenhuis gelegen omdat na het verwijderen van een verstandskies de wond bleef bloeden. Er is toen niet gehecht en de bloedstolling liet nog duidelijk te wensen over.

Met groeten Ton










Geen opmerkingen: