vrijdag 26 juli 2013

Gedroogde pad

Foto van 13 juli. Hier hebben ze nog een klein stukje staart over.

De donderkopjes uit de vijver zijn al enkele weken geleden omgetoverd tot echte padjes en die huppen in grote getalen door de tuin. En ook al probeer ik ze zoveel mogelijk te ontzien, af en toe sta ik toch echt op zijn kleine springert.

Foto van vandaag. Een volledig minipadje.


Kippen pikken naar alles wat beweegt en tijdens het voeren zag ik dat zo'n minipadje werd op gegeten. Trouwens ook Egbert vind dat springspul heel interresant alhoewel ik niet heb gezien dat ie ze opeet.

Op het terras zie ik regelmatig uitgedroogde padjes liggen. Zekere de laaste dagen met het hete weer. De zwarte tegels zijn dan waarschijnlijk te heet waardoor ze het loodje leggen. Ziet er trouwens een beetje luguber uit.




Maar als ze allemaal in leven zouden blijven is mijn vijver volgend jaar te klein.


Met groeten Ton










1 opmerking:

Hans 026 zei

Wat een prachtige blog weer Ton, een mooie inkijk in de natuur in jullie prachtige tuin, snoeihard de natuurlijk eigenlijk. Maar ook wel hamdig idd die natuurlijke selectie.