zondag 14 oktober 2012

Versiertruc

Gisteravond naar een collega van Rick geweest die 50 werd.

Ik heb haar één keer gezien in mijn leven dus de kans dar er veel mensen zouden zijn die ik kende was niet zo groot. Nu gaan wij er van uit dat er altijd wel iemand aanwezig is die we kennen. Maar dat was niet het geval.
Ik was dan ook aangenaam verrast toen er na een uur een dame binnen kwam die ik leek te kennen.
"Haar ken ik ergens van" zei ik tegen Rick en stapte op haar af om te vragen of dat klopte. Maar op het moment dat ik het haar vroeg dacht ik opeens "het lijkt wel zo'n goedkope versiertruc". Ik liet er dan ook direct op volgen "het lijkt misschien wel zo'n goedkope versiertruc maar dat is het niet. Ik ben zelfs homo". Waarop ze het uitschaterde van het lachen en zei dat ze inderdaad nog nooit zo'n doorzichtige truc had gehoord. Er ontstond een gesprek om te kijken of we elkaar inderdaad ergens van kenden.
Woon je in de buurt van Steenwijk? vroeg ze.
Nee, maar ik heb daar wel een kennis.
Ik ben huisarts.
Ik huisman.
Nou dat eerste deel hebben we in ieder geval gezamenlijk.

Het bleek uiteindelijk dat we elkaar écht nergens van kenden maar we hebben een zeer humorvolle avond gehad.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: