donderdag 25 oktober 2012

"Je hoeft voor mij niets te bewaren hoor"


Het leuke van opruimen is dat er plaats komt voor nieuwe dingen.

Vind je het leuk om bij mij een workshop sushi maken te doen? Vroeg de vriendin van het verbouwhuis.
Nee hoor, was mijn eerste reactie. Da's niets voor mij. Die klonten slappe plakrijst met muf zeewier en rauwe vis.
Dat is wel een beetje heel erg kort door de bocht hoor, zei ze.
Daar heb je misschien wel gelijk in denk ik. Laat me er even over denken.
Mijn gedachten gaan dan als een razende tekeer. Ik houd niet zo van vis en zeker niet van rauwe. Maar in Spanje eet ik wel sardientjes, boquerones, inkvisringetjes en zwaardvis. Kom op zeg, je kunt die sushi gerust een keer proberen. Veel mensen zeggen dat het lekker is.

Dus ging ik gisteravond, met de uitroep van Rick naklinkend in mijn oor, op pad.
Ten eerste was het leuk om te doen. Ten tweede was het heel gezellig en ten derde vond ik het eigenlijk best lekker. Zeker met een flinke dot wasabi erop.
We kregen allemaal een doosje, om de sushi die we niet meer op konden, mee naar huis te nemen.
En ja hoor, vanmiddag heb ik daar nog ongeveer de helft van opgegeten.
Maar, zoals met alle tafel restjes in dit huishouden, ging het laatste beetje toch naar de kippen.
En die vochten om de stukjes rauwe vis.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Aart zei

Hmm, morgen lekker viseitjessmaak.