donderdag 4 oktober 2012

Nat

" het was weer overmatig nat" zei Peter Timofeeff net op tv

Hier was het ook behoorlijk nat. Van het zweet bedoel ik dan, want omdat het hier nog zo heerlijk warm is ga je zweten als je iets doet.
De hele pergola zwart geschilderd en begonnen met het uit hakken van een vijver. En dat is echt werk.
 
Met de zware regen van de afgelopen week ontstond er een natuurlijke vijver. Ongeveer tien centimeter diep maar ik vond het een prachtig gezicht. En omdat ik vind dat een tuin zonder vijver geen tuin is kwam ik op het onzalige idee om de de natuur een beetje helpen.



Nu is het nieuwe perceel ongeveer 3 meter afgegraven en is het huidige maaiveld nogal rotsachtig.  Maar de rotsen zijn niet van graniet dus met een beetje kracht krijg je er uiteindelijk wel een gat in. Toen de mannen van het metaal bedrijf een stukje hek kwamen plaatsen vroeg Paco" ben je een graf aan het graven?" Daar leek het  op dat moment ook wel een beetje op maar de rots bepaald hoe de vorm gaat worden. Drie uur hakken verder is ie een beetje rond met een appendix eraan. Niet mooi en pas 50 centimeter diep.
Maar ik heb deze vakantie nog twee dagen en november heeft er waarschijnlijk ook nog een paar.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: