donderdag 18 oktober 2012

Het is een eitje

"Je hoeft je gedrag niet aan te passen. Als je je gedachten veranderd volgt je gedrag vanzelf."
Een tijdje geleden gelezen in een boek.

Het Landmarkseminar doet niet alleen iets met mijn zintuigen. Het opent mijn oren, ogen en zelfs mijn hart.

Ik ben druk bezig om alle onaffe zaken op te ruimen. De 'doe' dingen zijn het eenvoudigst en geven een flinke duw in de rug van plezier, vrijheid en lichtheid.( ja die van de ondraaglijke lichtheid van het bestaan)  Het kippenhok is helemaal af, de schuur is in jaren niet zo opgeruimd geweest, de foto's zijn geordend en zelfs in huis zijn een aantal dingen heel erg schoon. Het huis schilderen gaat niet meer lukken met het regenachtige weer dus dat moet wachten.
Met het afwerken van de lijst ga ik steeds sterker in de schoenen staan en is het tijd om zaken met de mensen in de omgeving aan te pakken.

Rick en ik geloven heilig in het principe van de aantrekking. Als je slechte gedachten hebt zul je slechte dingen aantrekken. Heb je goede trek je goede aan.
Met het wegwerken van mijn 'ouwe shit' ontstaat ruimte voor goede gedachten. Dus wat gebeurt er vanmorgen.

De deurbel gaat en daar staat iemand waarmee de relatie niet helemaal vlekkeloos verloopt. In eerste instantie dacht ik "hier heb ik geen zin in" maar de tweede gedachte "dit is een mooie kans om iets recht te zetten"
Dus kon ik zonder schroom in het gesprek zeggen "dat ik me soms gedraag als een hork "waarop de zei "ik ben geen haar beter."
Eigenlijk was daarmee alles gezegd, de lucht geklaard, ging mijn hart open en gaf ik twee kakelverse eitjes weg.

En terwijl ik zit te typen komt een dame twee kaartjes halen voor het concert.

Zo eenvoudig kan het zijn.

Heerlijk .

Met groeten Ton




1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, maar dat is dan ook het aller
moeilijkste ... je gedachten
veranderen. ja toch ??
Grote groet,
Ria van Eck.