zaterdag 23 september 2023

Terug in de tijd

In de kringloopwinkel in Den Helder zag ik een vierkante klassiek lampenkap. Die zou mooi passen op de schemerlampvoet die ik vorig jaar bij de vuilnis vond.


Maar ja, hoe krijg je dat ding in Spanje?



Dus staat die voet nog steeds met een glazen schaal op de kast. 
Ach en ik vind het dan al lang best maar Rick vroeg een paar weken geleden of er nog plannen waren voor die schemerlamp.
Kan ie anders niet buiten staan met een hangplantje of zo?

Uhhh.

Nu is het bij mij vaak, een plus een is twee.

Vorige week vond ik een vierkante glazen deksel van een hapjespan en die heb ik inmiddels beplakt met stukjes glas.
Als ik die……



Maar er is altijd een dilemma. Zo of


zo?

Het huis van de buren staat te koop en omdat de bezichtigingen nog niet zo storm lopen wordt het huis nu ook voor vakantieverhuur aangeboden.
Best slim toch?

Buurman had het allemaal netjes geregeld met een schoonmaker/sleuteloverdrager/gastenontvanger. Maar die heeft na drie gastenwissels het bijltje er bij neergegooid en buurman heeft in ieder geval nog een keer verhuurd.

Of wij eventueel bereid waren om huis en tuin te kuisen en de gasten op te vangen.
Dus stonden we vanmorgen als vanouds te schrobben, boenen, vegen, poetsen ontkalken en te wassen.
En poetsen voor vakantieverhuur is toch net even intensiever dan het schoonmaken van eigen huis en haard.

Morgen vegen we de terrassen nog even aan en halen de laatste blaadjes uit het zwembad. Dat heeft vandaag geen zin want het waait als een gek.

Tussen deze klussen en klusje door loop ik al een dag of drie, vier keer dag de berg op om te trainen. Dat is ongeveer 50 meter stijgen over driehonderd meter. 
Ik doe volgende week mee aan de vierdaagse van Cómpeta. Vier dagen van ongeveer acht uur lopen in de omgeving van het dorp onder leiding van een gids.
Heb er zin an.


De gasten die we morgen opvangen schijnen speciaal hier te komen om te wandelen. 
Het zou wel heel toevallig zijn als zij ook die vierdaagse gaan doen.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Y. Schoutsen zei

Een leuk vooruitzicht! Geen vierdaagae voor Rick? Ik vind lamp optie 1 mooier, ben benieuwd waar je voor zult gaan.

Marthy zei

Je hebt echt wat leuks gemaakt van de lamp, complimenten. Succes met de vierdaagse!

Charlie zei

Ik zou de laatste mogelijkheid nemen wat de lamp betreft: de schaal is te klein voor de lamp bij de eerste mogelijkheid en bij de tweede zijn de verhoudingen beter! Ik hoop dat je eruit komt, succes!

Petra zei

Hallo Ton, zo of zo dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat je er mee wil. Want zo kan je er behalve dat het leuk staat niks mee, maar zo dan zou je het eventueel nog kunnen vullen met plantjes. Anyway het is weer een heel leuk ding geworden zo😊. En stil zitten is niet aan jou besteed ben ik bang, nu weer poetsen en schrobben voor nieuwe gasten van je buurman je moet er maar weer zin in hebben. En knap hoor 4 keer die berg af en op mooie training. En 8 uur wandelen? Dat is veel, maar je heb er zin in dus gaat helemaal goed komen heel veel plezier gewenst. Hopelijk is het niet te warm om te lopen. Groetjes Petra

Ton zei

Hoi Yvonne, Nee, Rick houdt niet van klimmen en er zitten ongeveer 1000 hoogtemeters i per dag. Het wordt een plantenbak. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Dank je. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Charlie, Je hebt gelijk: het wordt optie twee. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Het nuttige met het aangename. Het wordt een plantenbakkie. Het tijdelijke verhuurproject doen we samen en ook vanmorgen sopten we het tuinmeubilair af en kuisten de terrassen. Huurders zitten nu lekker in hun vakantie stek. Voordeeltje si dat het werk wordt betaald en dat is ook lekker meegenomen. Hier spreken ze van ‘het zomertje van San Miquel’. Warm weer aan het einde van september. We gaan het zien. Ik ben wel wat gewend. Met groetenTon