vrijdag 22 september 2023

Nu nog een paar miljoen jaar wachten

Vorig jaar zaagde ik een van de dennenbomen om. Op de stomp zette ik een waterbak voor de vogels. Die bak haalde ik vorige week achteloos weg om te gaan beplakken met stukjes strandglas.

Vanmorgen liep ik een beetje te spieden in de tuin. Spieden is dan tegenstellig aan ‘door de tuin lopen’ want dan zie ik soms niets. Of nou uh, niets bewust.
Boven op de boomstomp zag ik dat er een koek van hars zat en bij nadere beschouwing, dat doe ik dan bij spieden, dat er in de hars mieren en rupsen/maden vastgeplakt zaten.






Nu nog een paar miljoen jaar wachten met goede omstandigheden voor fossilisatie en dan heb ik barnsteen met insluitingen.


Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Emie zei

Oh, dat geduld heb jij wel...

Bertiebo zei

Haha, neem je tijd!

Ton zei

Hoi Emie, De eerste 30 jaar is misschien nog wat lastig voor het geduld maar daarna……gaat het het geruisloos voorbij. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bettie, ‘Mijn’ tijd is slechts een microseconde in het geheel. Met groetenTon