donderdag 7 september 2023

Groot groen monster

Net zoals de maan groter lijkt als ze net boven de horizon verschijnt. Of dat je denkt: ik zal dat takkie ff uit de boom zagen en als die dan op de grond ligt is ie vier meter lang.

Gisterochtend werd het nieuwe waterdepot afgeleverd. 
Oei, dacht ik geschrokken: het is de verkeerde maat, toen ik de vrachtwagen met het grote groene monster naar beneden zag rijden.


Volgens de chauffeur en de pakbon heeft hij toch echt de bestelde maat.
Maar dan past ie niet op het betonvloertje, zei Rick. Dat is veel te klein.


Dit is toch de oppervlakte van een postzegel zou je denken.
Maar nee, het klopt echt. De vloer is 210 cm in diameter en de tank 205.

Met groeten Ton 

12 opmerkingen:

Bertiebo zei

och als het hard gaat regenen zit je goed!

Petra1945 zei

Prachtig! En hoe ga je hem vullen? Grondwater, kraanwater, regenwater?

miekequilt zei

Oef, dat is mazzel hebben.

ella zei

Wat grappig hoe dat vertekent maar ik kan me voorstellen dat jullie even schrokken. Gr.Ella.

KnutzEls zei

Je zult verbaasd zijn hoe snel zoiets vol raakt.

Ton zei

Hoi Bettie, Als het regent zitten we sowieso goed. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, We hebben hier alleen landbouw water en dat zou uit het stuwmeer moeten komen maar dat is leeg. Voor een deel komt het nu uit een rivier en waarschijnlijk ook uit de grond. We vullen het depot met dit water. Het regenwater dat ik opvang voor de tuin is te vuil om op te slaan. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Niet alleen mazzel maar ook goed nadenken. Gelukkig past het allemaal. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Ella, We stonden beiden echt even op het verkeerde been. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Els, Met een flinke bui zou ie vol gaan maar we vullen hem met het landbouwwater. Met groetenTon

Marthy zei

Pfff, wat een opluchting dat ie paste.

Ton zei

Hoi Marthy, Zeker. Anders hadden we toch weer behoorlijk wat extra werk gehad. Met groetenTon