vrijdag 1 september 2023

Een september

Het begin van de meteorologische herfst, de verjaardag van mijn broer en het einde van de blogpauze.

Lekker om ff niet te bloggen. Wel tegelijkertijd allemaal blogonderwerpen ‘zien’ dus moest ik regelmatig tegen mezelf zeggen: nee, pauze is pauze.


We verbleven een nachtje in Zwolle bij vrienden. Tijdens de avondwandeling zag ik schapen met een lichtgevend wolrandje.


Ik was trouwens ineens terug in onze voormalige woonplaats Heiloo. Zelfde soort wandeling langs weide en sloot.


Ook een zangavondje lasten we nog in. Bij de pianiste. Zij heeft een wegwerpbeker meegenomen die tijdens het concert in Spanje werden gebruikt.
“Een led-lampje erin en zo denk ik elke avond even aan de leuke week die we hadden.”


Zingende mensen staan, net als etende, meestal met wat vertrokken gelaatstrekken op de foto. De foto van de sopraan kwam derhalve niet door de censuur.


De vrienden uit Wijchen kwamen een nachtje met de camperbus naar Den Helder. Om ff uit te proberen want ze hebben hem pas een paar dagen.
Rick heeft er ook wel oren naar “ Dan rijden we gezamenlijk naar het hoge noorden zodat jij de aurora borealis kan zien? Dat wil je toch graag.”
Uh, ja, uh maar in een camper?


Nou ja, voor de duur van een koffierondje met tompoezen vind ik het net te doen. Zeker als het zwaar bewolkt is en af en toe miezert zoals het deed deze morgen.

En dan 23 augustus ineens: overvliegende ganzen.


Voor ons duurt de trek naar het zuiden dan nog een week.


Met groeten Ton



16 opmerkingen:

miekequilt zei

Grappig, wij hoorden vanmorgen ook ganzen overvliegen. Welkom terug trouwens. Leuk om weer te lezen hoe het jullie gaat. Binnenkort weer naar jullie andere huis: een fijn vooruitzicht.

Ton zei

Hoi Mieke, Dank. De ganzen blijven nog wel even trekken. Wij zitten inmiddels al op de hete berg maar er komen eerst nog wat inhaal blogjes. Met groetenTon

Anoniem zei

Gelukkig 😉 het is 1 september en de pauze is over! Ik ben blij dat ik jullie mag volgen. Hartelijke groet uit de Zaanstreek van An

Marthy zei

Leuk dat je er weer bent Ton. Zal onze gast van deze week ook fijn vinden. Zij leest verschillende blogs van mijn lijst en ze vertelde me vandaag dat ze jouw verhalen altijd zo graag leest. Leuk compliment toch?

Johanna zei

Wat fijn weer je blog te lezen Ton. De pauze je zo gegund. Maar blij dat er weer leven is op je site. En vanochtend, nog in Limburg, kwamen ze over, de ganzen. Tijd om weer naar Spanje te gaan. Ik zie wel op tegen wat ik daar ga aantreffen na de hete zomer. We zien wel! Groet, Johanna

Ton zei

Hoi An, Het voelt ook voor mij weer goed aan om terug te zijn. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Het is altijd leuk om complimenten te krijgen. Zeker als het gaat om dingen die ik zelf leuk vind om te doen en waar anderen plezier uit halen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Johanna, Trekdrang zit waarschijnlijk ook in de mens. Hier viel de schade door de droogte me mee. Dat komt o.a. door het watersysteem en de vriend die elke week eve kwam kijken en eventueel wat aanvullend water te geven. Wel zi ik steeds duidelijker tekens dat de meerjarige droogte impact begint te krijgen op bomen. Ik hoop voor je dat je tuin het goed heeft doorstaan. Met groetenTon

sjannesblog.com zei

Ik hang weer aan je lippen Ton!

Petra zei

Hoi Ton, wat fijn dat je er weer bent heerlijk om te lezen wat jullie zoal bezig houdt. Prachtige foto overigens van de schapen 🐑 met zonlicht op de ruggen. En dan zitten jullie nu dus alweer op de berg genieten met grote G. En wat die camper betreft lekker man een huisje op wielen heerlijk hoeft je niet telkens je tent ⛺️ op te zetten als je ergens wil slapen. Maar je weet zelf wat het beste bij je past. Leuk dat je weer terug aan het bloggen bent. Groetjes Petra

Ton zei

Hoi Jeanne, Gelukkig alleen spreekwoordelijk. Fijn om te horen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Dank. Het is zeker genieten. Net een keiharde regenbui. Heerlijk. De camper vrienden vroegen ons of we van kamperen hielden waarop we beiden nee zeiden. Dan is het wellicht beter om eerst maar eens eens een zo’n ding te huren, stelden ze voor. We gaan het zien. Met groetenTon

Ria A.-S. zei

Hoi Ton,

fijn, dat je er weer bent.
Prachtige foto van de schapen. Als ik schapen zie, zelfs al is het op foto, ruik ik meteen weer hun wol. Jarenlang gesponnen en die geur is me liever dan parfum.
Mooi weekeinde!

Ton zei

Hoi Ria, Dank. Goede herinneringen dus. Met groetenTon

Petra1945 zei

Hé hé, daar ben je weer. Het duurde me veel te lang!
Maar ja, ik kan je moeilijk opleggen om wat te posten...

Ton zei

Hoi Petra, Ik werd gemist. En…met dwang zou er helemaal niets meer komen denk ik. Dus vanuit vrijheid en plezier weer regelmatig een blog. Met groetenTon