maandag 4 september 2023

Hangen

Een mens raakt gewoon gewend aan hoge temperaturen.
Woensdagavond was het bij aankomst 28 graden in huis en we hadden er geen last van. Ook niet tijdens het slapen ook al koelde het wel wat af.

Na de onverwachte bui (8mm) van zaterdagochtend kwam het verwachte water voor zondag met horten en stoten uit de lucht. In totaal 16 mm maar soms regende het slechts dertig seconden om weer een half uur droog te zijn.


We konden de regensluiers goed zien. Juist degenen die ons voorbijgingen.
Wel was het in het dal verder waar vrienden wonen een stuk natter. 60 Millimeter zat daar in de pluviometro. Daar was ik eigenlijk toch wel een beetje jaloers op.

De temperatuur daalde flink en met 21 graden haalde ik een fleece uit de kast.


Dit afgeworpen velletje van een insect heeft niets met de voorbije warmte te maken. Hij was er gewoon uitgegroeid. 
Ik kreeg het met zeer veel moeite scherp op de foto. Pas nadat ik het op een glasplaat legde lukte het. Wel zie je twee extra reflecties.

Vandaag was het weer koordag.
Veel blije gezichten. Eindelijk weer wat te doen, hoorde ik vaak. 
De zomer was toch wel erg heet geweest en daardoor ook wat saai. Er bleven dan ook veel leden hangen voor de derde helft.


Met groeten Ton 

2 opmerkingen:

Bettie zei

Wat gaaf, dat jasje. Nog nooit gezien!

Ton zei

Hoi Bettie, In Nederland zou je wel van die jasjes van libellen en juffers kunnen zien op de bladen van waterplanten. Hier zie ik ze wel vaker in de tuin. Met groetenTon