vrijdag 24 juni 2022

Gewoon voor de mooi

Na een voorspoedige vlucht en treinreis waren we om 19.00 thuis. 
Want hier is het ook thuis. Eigenlijk meteen. Ook al vond ik het om vier uur bij aankomst op Schiphol gewoon donker. In de zin van een lager staande zon.
Een mooie kaart van zus en een buurvrouw die goed op de plantjes heeft gelet maken het heerlijk thuiskomen.

Tien weken weg uit Los Zuecos lijkt lang maar het verblijf hier is wat gefragmenteerd vanwege de trip naar Rome. Zodoende vandaag meteen van alles geregeld. Bloedprikken, naar de kapper, de apotheek, nieuwe plantjes voor op het balkon, afspraken gemaakt, sandalen gekocht



rondleiding in de hortus gehad omdat we de weekenden water gaan geven en ik deed een rondje langs mijn favoriete winkels. Want de tweedehands winkels zijn het Nederlandse equivalent van de Spaanse vuilcontainers. De vergelijking gaat beslist mank maar wat vind ik het er heerlijk om te struinen.

Ik kocht een mooie 5 liter pan met een stevige bodem en een koperen koekenpannetje. 



Bij thuiskomst keek Rick wat moeizaam na het tonen van mijn vondst.
Hebben we niet genoeg pannen?
Ja, maar dit is een lekkere tussenmaat en er kunnen nu wat slechtere pannen weg. Daar was hij blij mee want hij moppert nog wel eens als er geen plaats is in de pannencarousel of als er een deksel uit valt.

Dus gooide ik twee teflon keoekenpannen in de vuilcontainer en gingen vier pannen/pannetjes naar de recycling. 

Natuurlijk kocht ik ook nog iets waar ik gemakkelijk zonder zou kunnen leven maar vond de kwaliteit zo mooi dat ik gewoon hebberig werd.




Lijkt me Hindoestaans, weegt 1,7 kilo en is 40 centimeter in doorsnede.
Blijf nu met een vraag zitten: moet ik naar Tussen Kunst en Kitch?

Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Goede pannen heb je nooit genoeg! En pannen met Teflon.... weg ermee!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Inderdaad, goede pannen zijn goud waard. Die teflon dingen gebruikte ik alleen in nood, als er gasten zijn bijvoorbeeld, maar na de uitzending van Keuringsdienst van Waarde gooide ik in Spanje al een pannetje weg. Hier gaf de koperen pan het zetje. Met groetenTon

Anoniem zei

Ja hoor, zeker gaan naar Tussen kunst en kitsch. Want ook als het niks is, is het leuk om mee te maken. Bertiebo

Ton zei

Hoi Bertie, Het programma is in ieder geval al leuk om naar te kijken. Met groetenTon