vrijdag 18 oktober 2019

Zuurzak

Vorige week woensdag keken we naar Dokters van morgen. Het programma ging over intermitterend vasten. 
Wij zijn dat vorig jaar in mei gaan doen en zijn er heel tevreden over maar tijdens de pelgrimstocht leek het ons beter om ‘normale’ eettijden aan te houden. Maar om na de wandeling het vasten weer op te pakken stelden we steeds nog wat uit. Tot vorige week het programma een stevige zet gaf en daags daarna zijn we weer gaan vasten. We doen dat in het schema 16/ 8 uur. Dus 16 uur vasten en 8 uur eten. Bevalt prima en we voelen ons fit en gezond.

Afgelopen woensdag keken we opnieuw naar de dokters. Het ging over lichamelijketraining. Hellup, ik heb daar niks mee maar zou er eigenlijk wel wat mee moeten.

Rick begon de volgende morgen meteen met een HIT. High intensity training. 


Daarna gingen we naar Málaga. Natuurlijk bezochten we Muele Uno en dronken we wat aan de haven. 

Het zicht werd wel wat beperkt.


En dan was het nog niet eens een echt grote jongen.


Tijdens de Nijmeegse zeggen we het vaak: het leukste van wandelen is zitten.
Hetzelfde geldt voor de stad.

Rick maakte de foto’s.
Na de controle door zus vond ze dat ze er niet flatteus opstond.


Dus nog een maar daar sta ik op als een zuurzak.


Met het nieuwe foto programma op de IPad maar wat aanpassingen gedaan. Nu staan we er beiden leuk op.


Vandaag deed ik wat klusjes. Eindelijk zijn er irissen geplant in de borders bij de entree. Die kwamen uit dit vak wat me meteen deed besluiten om de steenrand maar weer eens mooier neer te zetten. In het vak komen opnieuw irissen te staan maar die moeten weer van een andere plaats komen.

Wie er ook komt is DANA. Depresión aislada de nivelles altos. Het is een botsing van koude en warme lucht.
En Dana gaat gepaard met veel regen. Maar of er ook veel regen in Andalusië komt hang af waar de botsing gaat plaatsvinden. Uiteraard hoop ik op regen maar wel in normale hoeveelheden en in een rustig tempo.


Om voorbereid te zijn veegde ik de weg schoon zodat de afvoer niet verstopt met rommel.


Elk jaar heb ik wel wat olijven aan de boom maar dit jaar zijn ze mooi groot. Ik zou ze bijna gaan oogsten.



De aankomende depressie brengt al wat wolken.


Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Petra zei

Ola Ton, ik geloof nooit dat jullie regen krijgen dat is hier allemaal al gevallen en valt nog😂💦🥴. Alles staat hier ondertussen blank op het land. En die Rick wat een discipline 💪 maar ik vind dat hij de stoel tegen de muur aan moet zetten straks glijd stoel weg en val hij en dat willen we niet toch?🤔 Goed bezig in tuin. Gezellig weekend, groetjes Petra.

Ton zei

Hoi Petra,

Dat zou wel erg zijn. Maar nog erger is dat de regen inmiddels uit de verwachtingen zijn. Dus lijkt jouw uitspraak bewaarheid te worden.
Rick heeft inmiddels een trainingsmat gekocht en ja, de stoel staat tegen de muur. Hij barst trouwens van de spierpijn.
De tuin is mijn HITtraining.

Met groeten Ton

schrijfselsvanmij zei

Ik geloof dat alle regen hier uit de lucht is gevallen .....
Theo is ook begonnen met vasten volgens het 16/8 principe, hij voelt zich er prima bij

Ton zei

Hoi Inge, Goed voor de grondwaterstand. En voor Theo succes met 16/8. Wij vinden het zeer goed te doen en voelen ons er prettig bij. Met groeten tTon