zondag 27 oktober 2019

The day after

De slingers werden opgehangen,


er werd voor me gezongen, ik kreeg zoenen en beste wensen, kaarten, kado’s en visite. Wat wil een mens nog meer?


Wat kreeg ik allemaal? Een regenmeter met gedicht, een slanghaspel met 20 meter tuinslang van Rick. Een kaart van zus en drank, een grote rijpe mango en bonbons van de visite. Plus nog een paar stekken maar die liggen buiten.

Ik had een heerlijke dag en dan is de dag erna altijd een beetje ‘stilte na de storm’. Loop dan een beetje te dolen met mijn ziel onder mijn arm en de eerste dag van de wintertijd duurt ook nog eens extra lang.
Ga maar op een bedje liggen en geniet van de zon, riep Rick na een uur.
Dat doe ik dan en puzzelde vervolgens drie sudoku’s nummer negen in elkaar en toen was de rust er weer.
Gedeeltelijke rust dan want er zijn natuurlijk altijd nog restjes cake, chocolade, nootjes ijs en nog wat zaken. En die roepen: eat me. 

Dus tussen dat snoepen door dacht ik: wat ga ik doen? Als kind ging ik na mijn verjaardag spelen met mijn kadootjes.

Dus eerst de slanghaspel in elkaar zetten.
Uitpakken en gebruiksaanwijzing lezen. Shit. Er ontbreekt een deel.
Rustig blijven, maande alter ego Malle Pietje direct.
Ik liep naar Rick voor overleg en nee die had ook geen zin in een extra ritje naar Leroy Merlin in Malaga voor een ontbrekend buisje dus kon Piet zijn gang gaan.
En natuurlijk had die nog ergens een buisje dat dienst kon doen.


En zo kregen de wieltjes een as van een stuk aluminium pijp die Piet al eens meenam uit de container. Komt tenslotte altijd van pas.


En klaar is Kee uh Piet.



En dan zijn de tuin en ik helemaal in ons nopjes.

Ook plantte ik de stekken en kreeg de regenmeter een plaats in de tuin. Nu nog regen. Dat staat trouwens weer in de voorspellingen. Vamos a ver.

De helende werking van muziek gaat ‘s nacht nog aan me voorbij. De MP3 speler is zo dood als een pier. Ik zocht op het www naar de gebruiksaanwijzing waarin stond dat als je de speler een half jaar niet zou gebruiken je hem dan na drie maanden eens zou moeten opladen. Nou deze was al een jaar of vijf niet gebruikt. 
Kom dacht ik, dan luister ik toch via YouTube. En dat ging goed. Nou uh voor één stuk muziek dan he, want toen dat was afgelopen kreeg ik reclame waar ik wakker van schrok. 
Als ik nu goede ogen had zou ik meteen wat anders kunnen intikken maar zonder bril zie ik slechts een rechthoek oplichten. Dus dat vraagt nog wat.

Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd Ton! Mooi, die gele bloemen in de roze bak.
Groetjes Christine

KnutzEls zei

Alsnog gefeliciteerd. En voor de muziek kun je ook kiezen voor een podcast, in soorten en maten. Zonder reclame....

schrijfselsvanmij zei

Hier zweert de jeugd op Spotify

Ton zei

Hoi Christine, Dank je. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Els, Dank je wel en voor die podcast ga ik zoeken. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Inge, Dus daar ook maar naar kijken. Met groeten Ton