woensdag 31 juli 2019

Alles hoger dan een pannenkoek.....


Van Lahnstein naar Sankt Goarshausen, 30 kilometer.  39206 Stappen.

Liggen we voor een pauze heerlijk op de oever van de Rijn. 
De groene bergen rijzen op aan de overkant. Een blauwe lucht met grote witte wolken. Het water stroomt kabbelend op de keien snel voorbij. De vracht- en cruiseschepen die voorbij puffen. Treinen die om de paar minuten aan beide zijden door het dal denderen, net als het verkeer maar dat gaat in een droom door. 
Het leven draait hier om de rivier en het benauwt me, ook al ziet het er prachtig uit. Het is me te klein, te druk, te lawaaiig en te zoet. Te zoet als in Railaway van de EO.

Vannacht onrustig geslapen vanwege de treinen, later vandaag zag ik verschillende pamfletten die pleitten voor nachtruhe van 22.00 tot 6.00 uur, en daar kan ik me wat bij voorstellen.
We sliepen in Maddinsstubb onder de Altturm.


Het was vandaag kiezen: de vijf kilometer langere route langs de Rijn of de Rheinsteig. De laatste zorgt voor driehonderd meter klimmen en dalen en als poldermannen is alles hoger dan een pannenkoek klimmen en daar houden we niet zo van. Dus het ging de langere route worden.



En daar was niets mis mee.


Daar word je zeker hebberig van he, zei Rick, bij mijn blik op deze stapel hout.
Ja, dan was ik in Spanje voor de komende tien jaar klaar.


Sommige dorpjes hebben leuke huizen en plekjes.


Niet overal loopt een pad langs de oever. Hier lopen we op het fietspad langs de weg wel met zicht op het water en de natuursteen muur is mooi begroeid. Ik geniet.



Aan zo’n ton hebben we meer dan genoeg om te overnachten.


Hier zouden we kunnen slapen in de tuin bij het klooster in de Antoniustuin. Maar een dagetappe van 20 km is wel heel kort.


De lunch kwam uit de LIDL en aten we aan het water. Het smaakte er nog lekkerder door.


Zag er gewoon leuk uit en daar hou ik wel van.

Inmiddels op de camping in Sankt Goarshausen.
De camping bazin deed wat kortaf. Overal moet extra voor worden betaald. 
Mijn gedachten gaan alweer met me aan de loop en ik besluit koud te gaan douchen. Komt er geen water uit de kraan. Ik begin boos te worden want dat je voor warm water moet betalen vind ik al gek maar dat er überhaupt geen water uit de kraan komt zonder muntje.........
Ik loop naar de receptie waar Rick nog staat te betalen, hij regelt en doet van alles, en roep dat er geen water uit komt als er geen......
Krijgen we twee muntjes omdat we pelgrims zijn.
Voor straf bijt ik letterlijk even op mijn tong.

Internet is slecht te bereiken dus zo direct maar bij een bar proberen.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Unknown zei

Vandaag 2 weken geleden zat de helft van de Nijmeegse 4daagse erop. Daarvoor waren jullie al uit Den Helder komen lopen en nu wandelen jullie 25 tot 30 km per dag. Remagen gepasseerd, een plaats waar wij vorig jaar nog concerteerden met ons zangkoor ! Met veel plezier volg ik jullie tocht via de Blog. Een succesvolle voortzetting van jullie pelgrimage naar Rome. Lieve groeten, mede namens Machteld,
Henk Otten