zaterdag 6 juli 2019

Is het nog ver?

Van Den Helder naar Schagerbrug, 25 kilometer.

Bij nacht een man, ja, ja, ja.....

De dag stond ook in het teken van onze ontmoeting 25 jaar geleden en onze trouwdag 20 jaar terug.

De dag begon wat stroef. Ik was toch wat lamzakkerig van de meer dan leuke witte wijn met lekkere hapjes dag van gisteren en daarvan was Rick, not amused. Dus moest er eerst wat gemopperd worden. Daarna keerde de  goede stemming weer terug.


10 Uur stonden we buiten. Een vriendin kwam ons uitzwaaien en maakte de foto.


Ze liep mee naar restaurant Nogal Wiedes op Huisduinen. Dus hier zijn we net van start gegaan.


De Monchou taartstukken zijn er gigantisch en de koffie heerlijk. Sopraan schoof aan en van haar kregen we een Jade engeltje.


Tja en dan echt op weg. Zonnig wilde het maar niet worden en het strand bleef dan ook nagenoeg leeg.



Ook al zijn de rugzakken keurig rond de 11 kilo voelden ze na acht kilometer op het zachte zand aan als 20.
Is het nog ver?
Ja, nog een km of drieduizend.


Er was wel een klasje ‘surfdudes’ in wording.

En dan: zelfde dag, zelfde tijd, ander strand.

25 Jaar geleden liep Rick van Hoek van Holland naar Den Helder. Ik liep bij Egmond Binnen op het strand en daar kwam mij een leuke man tegemoet.


Dat leek me wel wat en ik keek hem bij het passeren zwoel aan. 


Een paar tellen later keken we beiden om om vervolgens naar elkaar toe te lopen. 
Zo is het gekomen en vanmiddag rond drie uur speelden we de ontmoeting na. Wel lijkt mijn zwoele blik hier een stuk minder zwoel.


We hebben geen paraplu mee dus de regenjasjes moesten aan.

In totaal liepen we 13 km langs het strand en nadat we bij Callantsoog de duinen overstaken keken we nog even om. Dag strand, om ons te realiseren dat het volgende strand pas aan de Adriatische zee zal zijn.


Het enige blauw was dat van de wilde cichorei.

Wat zouden we zonder sopraan moeten?

De eerste overnachting is bij M. Ook mogen we haar lichtgewicht tent gebruiken. Daar kregen we wel eerst een uitleg over voordat we hem gingen opzetten. In huis want buiten was het nat en koud.


Kijk, is dat nou niet knus. Ons huisje voor de komende maanden.
Nou alleen als we geen echt bed kunnen scoren hoor, zei Rick. 


Met groeten Ton



9 opmerkingen:

Clarien zei

Hahaha wat grappig, dat naspelen. Je kan zo bij de film hoor.

Succes met de rest van de kilometers en ik volg jullie graag! :)

Ton zei

Hoi Clarien, Dank. En wie weet welke inzichten er nog op het pad komen om acteur te worden. Met groeten Ton

Petra1945 zei

Wat een mooi begin...

En net als Clarien: ik ga jullie graag volgen. Elke ochtend klik ik je aan! (Deed ik toch al: even kijken of er een nieuw bericht is.) Een goede reis gewenst, alleen die Verlichting, dat zal van jouzelf moeten komen.

Ton zei

Hoi Petra, Dank je wel en de verlichting komt met de ervaring. Met groeten Ton

Petra zei

Hoi Ton wat zijn jullie toch een bikkels, en ja of het helemaal slim was.......... maar ja wie z’n gat verbrand .....je kent’ um verder wel denkšŸ˜‰
Gelukkig ben je goed getraind dus zal het in de loop van de wandeling wel goed gekomen zijn. Als mijn zoon ging varen (grote vaart) dan zeiden we altijd een behouden vaart. Maar ik wens jullie een prachtige wandelreis, met vele mooie ontmoetingen.
Groetjes Petra

Juliette Tilder zei

Haha, ik voelde een brakkige start aankomen na de meer dan gezellige Bottertocht...Zelf ook een beetje last van op het werk gisteren. Mooi verhaal over jullie ontmoeting en zo leuk dit nog eens over te doen 25 jaar later. Ik ga jullie volgen en ben benieuwd naar alle avonturen. Groetjes,
Juliƫtte

schrijfselsvanmij zei

Oh wat leuk, jullie eerste ontmoeting!

Anoniem zei

Gefeliciteerd hoe het toch zo kan LOPEN met dat lopen van jullie.

sjannesblog.com zei

O, daar gaan ze! Goede reis en veel wandelplezier! Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat onderweg!