donderdag 4 juli 2019

Ach , wat maakt een kilootje meer of minder uit

Nu we denken dat we de uitrusting compleet hebben is het misschien leuk om de boel te laten zien.
Nu ben ik een stuk minder netjes dan Rick en ik kreeg dan ook een verbaasd: wat netjes,  te horen.



Maar voor een foto voor het blog doe ik alles.
1 regenjas
2 poncho
3 fleece
4 onderbroekjes, 3
5 hempjes, 2
6 shirts, 3
7 handoekjes, 2
8 langebroek
9 kortebroek
10 sokken, 3 paar
11 slippers

Minimaal  allemaal en het weegt niet veel. Belangrijk en slechts een klein deel van wat we meenemen op de rug

Nee dan de volgende zwik.



1 wandelstok
2 rugzak
3 slaapzak
4 luchtbed
5 muskietennet
6 binnenzak voor slaapzak
7 opblaaskussen
8 grondzeil

Oei, dit weegt ongeveer drie keer zoveel als de kleding maar minstens net zo belangrijk want we zullen waarschijnlijk vaak camperen.

Bovenstaande weegt 8,9 kilo. Redelijk. Rick komt aan 10,1 kilo maar.........zaterdag in Schagerbrug krijg ik de tent er nog bij.

O, ja.

Nog wat ongeregeld spul. Ipad, telefoon, fototoestel en een zooi aan stekkers, verband spullen, waslijn met knijpers en sudokuboekje.



Ach wat is nu eigenlijk een kilootje meer of minder. Nog 1,1 d’r bij. 
Gelukkig is de Reschenpas niet zo hoog en zullen we de Apennijnen niet over de volle lengte belopen. Maar alles hoger dan een pannenkoek is in de ogen van een Hollander, klimmen.

Naast dit spul is er ook nog een volledige outfit die ik aan het lijf heb, inclusief pet.

Mijn deel aan de schoonmaak van het appartement heb ik er opzitten. Rick doet morgen de afwerking terwijl ik een dagvullend programma heb met een Botterwedstrijd op het Wad.

Met groeten Ton

Nog een dag en dan gaan we.








22 opmerkingen:

Emie zei

Vrede en alle goeds voor jullie. Je probeert toch wel te bloggen? Ik volg je graag. Dag dappere pelgrims, goede reis. X

Ton zei

Hoi Emie, Dank voor de woorden van Fransiscus. Natuurlijk probeer ik te bloggen en van de ervaringen van andere Romegangers denk ik dat het geen probleem is om vaak te kunnen publiceren. Met groeten van ons beiden, ook aan Adrie.

Jan uit Perth zei

Mooie wandeltocht met goed weer gewenst!

Ton zei

Hoi Jan, Dank je wel. Met groeten Ton

Marianne zei

Fijne wandeltocht met mooie ervaringen gewenst door Jan en mij!

Petra1945 zei

Goeie reis, hou je taai. (Maar als ik mezelf jullie vorige trek voor ogen haal, zit dat wel goed.)

Ton zei

Hoi Marianne, Dank je wel. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Petra, Dank je wel en ja, we staan er in dat het weer een inspirerende tocht gaat worden. Met groeten Ton

Bertiebo zei

Ik hoop dat jullie een prachtige tocht zullen hebben. Goeie reis!

Margriet zei

Heel veel plezier met mooie ervaringen en goed weer!!

Petra zei

Hoi Ton zo te zien zijn jullie er helemaal klaar voor. En jij zegt kilo’tje meer of minder maakt niet uit maar als je er de hele dag mee zeulen moet🤔. Maar jullie zijn natuurlijk heel wat gewend, ik wens jullie een hele mooi#fijne#leerzame#veilige wandelreis. Met onderweg fijne mensen#gesprekken maar dat is jullie wel toevertrouwd. De pracht, van de mensheid ligt niet in mens zijn, maar in menselijk zijn.
Een liefdevolle groet Petra.

Yvonne Schoutsen zei

Wat een spullen, maar allemaal onmisbaar en dan komt de tent er straks nog bij.
Ik ga jullie volgen op deze nieuwe reis, en wens jullie veel succes, geluk en een mooie route toe,
Yvonne

Wieneke zei

Ik wens jullie een prachtige wandelreis zonder problemen en met erg goed weer toe. Laat af en toe wat van je hor..... uh lezen als het kan.

schrijfselsvanmij zei

Fijne wandelreis!

ps sudoku, daarvoor bestaat een App, scheelt weer in de kilo’s 😉

Ton zei

Hoi Bertie, Dank je wel. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Margriet, Dank. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Petra, Natuurlijk maakt het gewicht uit. En elke kilometer wordt die kilo zwaarde maar een exht drama is het nou ook weer niet voor een gezonde zestiger. Mooi gezegd dat menselijk zijn. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Yvonne, Dank en leuk dat je ons gaat volgen. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Wieneke, Dank je wel en we gaan zo vaak van ons laten horen als de WIFI het toelaat. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Inge, Dank je wel en van die app ken ik maar juist op een pelgrimage geef ik de voorkeur aan het oude geduldige papier. Met groeten Ton

Marthy zei

Mooie reis, Ton. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen voor jullie. Kijk, hoor en ruik, kortom, geniet van alles wat je onderweg tegenkomt. Bon Camino.

Ton zei

Hoi Marthy, Dank je wel. Daar gaan we wel vanuit. De laatste weken zijn we al regelmatig in gesprek met welk thema we op pad gaan. Dat thema zorgt er voor dat de zintuigen op scherp staan. Met groeten Ton