zaterdag 25 juni 2016

Ongestraft gif gebruiken kan ook niet

Gif gebruik ik niet of nauwelijks en zeker niet in de groentetuin.

Spinnen zet ik buiten en dikke bromvliegen die op een raam zitten vang ik door er een glas overheen te zetten maar muggen sla ik dood en op slakken ga ik staan.
Voor mieren maak ik een totale uitzondering en roei ze uit met Spruzit van Ecostyle. 
Dus ook deze week. Het werd een beetje te druk onder de terrastegels.

En daarna heb je te dealen with the concequenses.

Normaal  zie ik vogeltjes die vliegen en ander kruip en vlieg beestjes oppikken. Maar nu zag ik ook een roodborstje die op het terras aan het pikken was. Ff goed opletten: ja hoor, pikt ie alle dooie mieren op. Nu is het gif wel natuurlijk maar niettemin dodelijk. Zeker in de de getalen waarin de dode mieren werden opgepikt. Dooie jonge vogeltjes wil ik niet op mijn geweten hebben.

Je kunt dit soort dingen ook eigenlijk niet ongestraft doen. Dus heb ik het terras maar gestofzuigd.

De afgelopen dagen waren wat onrustig. We werden benaderd om ons huis gedurende langere tijd te verhuren. Geen probleem denk ik dan: we zitten of in Japan of in Spanje en het huis is er al op ingericht.
Toch komen er dan nog wel wat dingen op het pad. 
Kan de piano er uit zodat we wel onze eigen bank kunnen meenemen? Hoe doen we dat met inschrijving op jullie adres? 
Maar ook: waar moeten wij heen tussen Japan en Spanje? We verhuren het huis weliswaar gemeubileerd maar het huisgerei moet er wel uit. Waar slaan we dat op?
Kortom er is veel heen en weer gebeld en een principe akkoord is bereikt. 
Tussendoor ook nog wat plekken in het schilderwerk hersteld, jam gemaakt en wat tuinklussen gedaan. En in het zonnetje gezeten, met buren gesproken en tappas gegeten.

Gisteravond de laatste repetitie voor het concert van zondag. Vandaag het jaarlijkse uitje met de buren. Maandag ochtend het huis kuisen en mijn rugzakje pakken voor een werkweek Spanje.


En een foto van een Iris waarvan ik altijd het idee heb dat de bloemblaadjes zijn verdroogd. Maar dat is niet zo.

Met groeten Ton