dinsdag 28 juni 2016

Gesjoemeld

Altijd lekker om met regen uit Nederland te vertrekken want dan is de overgang naar Spanje extra groot.

Zeer voorspoedige vlucht gehad, alleen zat ik naast een echtpaar wat pertinent niet van plan was om ook maar één woord tegen me te zeggen. Zelfs mijn groet werd niet beantwoord.

Eenmaal in Los Zuecos was de lucht behoorlijk betrokken, ja, zei Rick, het gaat morgen regenen.
O.


Vanmorgen pas om tien uur wakker. Zeker van de reis.


In ieder geval niet vroeg wakker geprikt door een fel zonnetje dat de slaapkamer inscheen.

Uiteindelijk ging het onweren en regenen maar natter dan dit is het niet geworden. Wel benauwd.


Goed. Het hek is weggehaald. Dat deed ik toch niet helemaal met plezier. Altijd zonde van het werk en de tijd en het geld om iets af te breken. 

En ik wilde steeds maar aan iets opbouwends beginnen: de nieuwe plantenbakken.
Vanaf drie uur kreeg ik van mezelf groen licht.


Met het meegenomen meetlint kon ik precies uitmeten waar de weg moet komen en welke ruimte er overblijft voor de bakken. Achter het hek kan ik, vanavond hopelijk beginnen met het metselen van de stenen. Had ik eerst droog gestapeld ga ik nu toch specie gebruiken.
Ik maak een mengsel van aarde uit de tuin, een paar handen potgrond en cement. Dan krijg je een mengsel dat mooi meekleurt met de stenen die ik gebruik. 

Nou, ja, ben nog wel even bezig.

Iets anders wat me bezighoud is het aantal hits op mijn blog. Deze maand heb ik opvallend veel bezoekers. Keurig uit de landen waar ze normaal gesproken ook vandaan komen. Het zou zomaar de maand kunnen worden met het hoogste aantal bezoekers.
Kijk ik tijdens de lunch naar de statistieken, zie ik dat er ineens 161 hits zijn bijgekomen sinds ik twee uur eerder had gekeken.
Allemaal uit Mauritius. Lijkt mij een spammer. Allerlei oude blogjes zijn drie keer bezocht in ongeveer een half uur tijd.
Nu is wel het record gebroken maar het voelt ook aan alsof er een beetje gesjoemeld is.


Het hoedje kreeg ik bij aankoop van het cement. Duidelijk is dat het ook weer zonnig is.


Met groeten Ton