vrijdag 17 juni 2016

How can i keep from singing

De titel van een prachtig lied van Enya.

Vanmorgen in huis een om de gasten uitgeleide te doen. Onvoorstelbaar toch dat de huurders het bijna zonder uitzondering netjes to zeer netjes achterlaten. Nu deden wij trouwens ook altijd daags voordat de werkster kwam het huis schoonmaken. Zeker iets Nederlands.
Ook deze gasten hadden het huis zichtbaar schoongemaakt.

In ieder geval ging ik niet meteen aan de poets. Eerst de groentetuin in om slakken te zoeken. Meteen natuurlijk naar de aardbeien kijken. Ik had de gasten aangeboden om de aardbeien te plukken voor eigen gebruik als ze dat wilden. Daar was duidelijk geen gebruik van gemaakt en de struiken zaten vol met donker rode vruchten. Ik zou ze in ieder geval nooit zo rijp kunnen laten worden uit puur ongeduld.

Ook al zeg ik dat ik op Texel niets mis, toen ik in de tuin stond te oogsten overviel me een diep gevoel van geluk. Wat heb ik dit gemist. En dan komen ineens de woorden in gedachten van Enya: how can i keep from singing.


Een mooie opbrengst. Schoonmaken en jam maken.


Nog wat rabarber erdoor voor vulling en smaak.

En dan is dit het resultaat.



11 Potten vol puur zomergenot.


Daarna wel wat schoon te maken.


En voor het zingen met Zinco zo direct naar Den Helder.


Met groeten Ton