woensdag 23 mei 2012

Spreekwoordelijk

Een paar dagen in Spanje wil niet zeggen dat ik niet ook aan Nederland denk. "Misschien moet ik wat graszoden regelen voor in de kippenren. Dat vinden ze heerlijk".
Begrijp mijn vreugde toen vanmorgen bij de nieuwe buren de stratenmaker een straatje ging maken op de plaats waar het gazon lag. Ze kwamen met mooie dikke zoden uit de tuin en stortten die op de stoep. Ik was er als de kippen bij en nu ligt de helft van de ren vol met gras. Hebben ze in ieder geval de eerste paar dagen voldoende te pikken.

Bij de VOMARhebben ze nu een actie dat je gratis miniatuurshirtjes en vaandels krijgt van de verschillende voetbalteams. Zo gauw een klant naar buiten komt zijn de kinderen er ook als de kippen bij om hem  of  haar te vragen of ze de frutsels mogen hebben.
Ik was ook aan de beurt vanmiddag.
Heeft u nog shirtjes? vroegen twee kleine meisjes.
Ja , antwoordde ik, maar die spaar ik zelf.
O voor uw kleinkinderen?
Zie ik er uit als een Opa?
Uh, nee hoor. Was het wenselijke antwoord.

Met groeten ton

Geen opmerkingen: