zaterdag 26 mei 2012

Ipv tv

Het had niets met luilakken te maken. Ik was gewoon een beetje nerveus en daarom al om 5.30 wakker.

Om 6.00 uur stond ik het kippenhok voor de tweede keer te schilderen. Het is nu net zo rood als de lellen die de bewoonsters bij volwassenheid gaan krijgen.


Toen ik de kippen ging ophalen, duurde het wel een uur voordat ik ze meekreeg.
" Wil je wat drinken? Het is altijd leuk om met mede hobbyisten te praten"

Nadat ik ze thuis in de ren had gezet, hadden ze wel een tijdje nodig voordat ze op  onderzoek uitgingen. Maar toen vielen ze de voederbakken ook daadwerkelijk aan.
En wat leuk is als je mensen betrekt in iets nieuws? Ze komen kijken. Verschillende buren kwamen de nieuwe bewoonsters even verwelkomen en namen cadeautjes mee. Een zakje smulvoer van de een (met gedroogde meelwormen) en een kropje sla van een ander. Nadat alle kraamvisite naar huis was konden wij de nieuwe aanwinst in alle rust bekijken. En dan is een uurtje niets. Net tv.


Egbert is zeer geïnteresseerd in de dames en ik denk hij er voedsel inziet. Hij probeerde al onder het gaas door te graven.


Een ander project, waar ik vorig jaar over berichtte, is klaar. De muur van de erker is ontdaan van klimop, het grind heeft een nieuwe opsluitband en de waterkolken zijn schoongemaakt, gelakt en gedeeltelijk ingegraven. Kortom, de nieuwe zitjes in de voortuin staan er eindelijk in. En ze zijn al in gebruik ook.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: