zaterdag 12 mei 2012

Ventileren

"Het nachthok moet voldoende ventilatie hebben maar kippen zijn gevoelig voor tocht".

Na alle voorbereidingen vandaag het kippenhok in elkaar gezet.
Buurman had aangegeven mij daarbij graag te willen helpen. Dat maakt me enigszins onzeker want ik huldig het principe: 20% van de energie gaat in 80% van het resultaat zitten. Terwijl B een pietje precies ....en timmerman is.

Om 9,30 stond buurman in zijn werkpak op de stoep, gewapend met timmermanspotlood en, de door mij gevreesde, duimstok.
Als eerste de vloer in elkaar gezet en vervolgens de achterwand geplaatst.
"Waarom is dit niet gelijk? vraagt B, doelend op een millimeter verschil in breedte tussen achterwand en vloer.
Ach, je kent me toch, ik ben hier al heel tevreden mee.

De zijwanden pasten perfect en als laatste plaatsten we de voorkant, waar ik al mijn inventiviteit had botgevierd: een rond raampje en een bijpassend deurtje.
2,4 Centimeter te kort.
B gooide zijn handen in wanhoop in de lucht en ik uitte mijn frustratie door even overhard met mijn Schepper te spreken.
"Er wordt in ieder geval voldoende geventileerd" bracht Rick in.

Nou ja.

Het grote voordeel van een timmerman in de buurt is dat er direct een oplossing is.
"We middelen het verschil en zetten op de hoeken een profiel".

Na een uurtje was het nachthok klaar.
Hok in de nacht

Maandag gaan we de ren maken.


Met groeten Ton






1 opmerking:

Anne Pennekamp zei

Je mag er tevreden over zijn. Jullie kippen gaan een 'goddelijk' leven tegemoet. Zeker weten.