woensdag 10 augustus 2011

Baas en hond

Gaat de baas op de hond lijken of is het andersom? Of lijken we als dieren sowieso op elkaar?
Als Egbert terug komt van zijn vakantieadres ligt hij steevast, de hele dag te slapen. Moe van het alert zijn in de vakantieroedel. Vanmiddag lagen we dus samen een tukje te doen. Hij in de mand en ik op de bank- waar ik moe van zou moeten zijn: geen idee.
Maar wat zorgelijker is: hij is net als het baasje aangekomen. Alles wat Egbert ziet aan voedsel vreet hij op, net als ik tijdens de vakantie. Chinees, Indisch, Baskisch, wat heb ik heerlijk gegeten en niets bleef er over.
De komende tijd gaat het op discipline aankomen want er moet een kilootje af. Voor de hond is dat geen probleem omdat ik bepaal wat hij te eten krijgt, daarom gaat hij wel afvallen. Of ik die discipline voor mezelf kan opbrengen valt nog te bezien.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Anne zei

Montignac en heerlijk Spaans eten gaan wonderbaarlijk goed samen. Inmiddels 5 kilo lichter en ik doe met alles mee. Droom alleen soms van boterhammen met oude kaas...