maandag 22 augustus 2011

Volkoren broodje met oude kaas

In het vliegtuig terug uit Spanje lag er een magazine met een artikel over het dieetboek
van Mieke Kosters: Het geheim van slanke mensen.
Nu waren we al een tijdje van plan om weer eens iets nieuws te proberen op het gebied van voedsel. We eten al jarenlang Fit for life en zijn daar heel tevreden over maar een mens wil ook wel eens wat anders. Iets nieuws met een andere benadering.

Ik begin maar direct met het verklappen van het geheim: ik mag alles eten maar ik kies ervoor om niet teveel te eten.
Nu is het net dát waar ik moeite mee heb. Ik eet gezond maar zeker in Spanje waar alles veel lekkerder is/lijkt, goedkoper is en vaak in buffetvorm opgediend wordt, eet ik tot ik op knappen sta.
We voegen haar ideeën in het Fit for life principe en gebruiken haar gedachten tijdens de conversaties die we hebben als het over eten gaat.
Eten weggooien is zonde wordt: eten in je eigen lichaam kieperen nog meer.
Niet propvol wordt: prettig vol en energiek.
En voor mij zijn het juist deze zinnetjes die ik uit de kast haal als ik op het punt sta verleid te worden.

Maar vandaag was het een beetje feest en moest ik aan Edwin Huge denken die eens in zijn blog schreef. "dat is het voordeel van fietsen, je kan veel eten". (Of woorden van gelijke strekking.)
Tijdens het spinnen had ik 900 calorieën verbrand en dat betekende dat ik iets extra's mocht.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: