vrijdag 2 februari 2024

Gasten

Ze zijn er.


De dames van Texel. En dat is heel gezellig. Dat hun eerste dag een zonloze was drukte de pret niet want voor leuke gesprekken heb je geen zon nodig. Die schijnt dan van binnen.



Toch was het heerlijk dat vanmorgen na een dag of zes de hardnekkige mist was opgelost. De dauwdruppels op het blad van de Oost-Indische kers fonkelden in het licht. Een feest voor het oog.

Vandaag stond in het teken van het lekkerste taartrestaurant in het inmiddels bijna geheel gerestaureerde dorpje El Acebuchal.


De dames maakten na het verorberen van de taart een wandeling door het dorpje 


en waren onder de indruk van de sfeer. 
Na het zien van de foto’s kwamen wij tot de conclusie om er binnenkort ook maar weer eens een rondje te maken. Dat is al een jaar of tien geleden.



Op weg naar het chineesrestaurant in Torrox Costa. Daarna nog even heerlijk op het strand gezeten.



Zo tegen vieren weer thuis waar de vriendin een foto maakte voor de achterblijvers. 

Wat mij verraste is dat door het raam de bergen te zien zijn. In mijn foto’s is me dat nog nooit gelukt. 
Het lijkt wel een schilderij.


Met groeten Ton 

6 opmerkingen:

Y. Schoutsen zei

Prachtig dat je door de ogen van je gasten je eigen omgeving altijd weer anders leert kennen

Anoniem zei

Nou wat super om deze foto’s te zien! Waar jullie wonen en de omgeving, 👌wauw, compleet gemaakt doordat eindelijk m'n zussen bij jullie logeren!
Prachtig joh, hartelijke groeten van Bart Jeanette en Tjep uit Culembirg

Anoniem zei

Prachtige plek zo te zien! Lieve groetjes van Texel, Katrijn

Anoniem zei

Mooie foto's weer. Ik ben altijd blij als ik zie dat je iets gepost hebt. Lijkt me een super gezellig dorpje. Mijn lievelingsfoto is die van het Oost-Indische kersblad. Groeten vanuit het grijze Werchter, Bernadette

Mevrouw Niekje zei

Gezellig hoor, en inderdaad een mooie foto met de bergen en de blauwe lucht op de achtergrond. Hier is vandaag vrij bewolkt geweest, maar niet meer koud. Lekkere taart gegeten?

Anoniem zei

Hallo Ton, is die Oost Indische kers overgebleven van vorig jaar of nu pas weer opgekomen?
En wat een prachtig pittoresk straatje. Zo gezellig met die witgekalkte huizen en kleurige en fleurige potten. Groetjes, Elisa