donderdag 8 februari 2024

Doktertje spelen

Als kind werd dat ons verboden.

Zo rond de feestdagen als we in Nederland zijn is het ook tijd voor de jaarlijkse bloeddrukcontrole.
Oei, laat die bloeddruk nu na een een jaar of acht toch echt weer te hoog zijn ondanks de medicatie. Dus werd de medicijndosis aangepast met de opdracht om in Spanje na een week of zes de bloeddruk te laten controleren.

Tuurlijk.
Kunnen we voor het gemak niet beter zef zo’n meter aanschaffen, stelde Rick voor. Dan kunnen we het zelf regelen.

Sindsdien checken we elke week de bloeddruk. Wel steeds op verschillende tijden van de dag en vanmorgen kwam Rick met het apparaat aan terwijl ik nog onder het dekbed lag te soezelen.
Ik kom even doktertje spelen.
O, das fijn. Kan ik dan ook meteen een bedwassing krijgen?
Maar dat zat er niet in dus dook ik direct na de meting onder de koude douche.



Nadat ik vorige week de houtwal in de fik zette is het inmiddels duidelijk dat de dennen en de yucca’s behoorlijk geroosterd zijn.

Er was een vraag op een vorig blog: of de Oost-Indischkers planten overblijven of dat ze elk jaar vanuit zaad opkomen.

Het laatste.


Meestal zijn het kleine plantjes vanwege droogte en de schrale aarde.



Maar deze overdadige groene berg Oost-Indischekers is opgekomen in de voormalige vijver die ik volgestort heb met compost en aarde. Een goede mix blijkbaar.


Nu zijn we in verwachting van regen. De waterwerken liggen klaar en de planten die normaal gesproken onder het afdak staan, staan nu op het oprijpad zodat het stof er kan afspoelen.


Met groeten Ton 

1 opmerking:

miekequilt zei

Als het kon, stuurde ik de regen van hier naar je toe. Maar tja, dat gaat niet. Hopelijk krijgen jullie binnenkort zelf genoeg.
Handig om zelf de bloeddruk te meten!