donderdag 20 april 2023

Het is allemaal relatief

Zouden jij en je man het leuk vinden om een gezamenlijke excursie te doen, vroeg Rick aan de Nederlandse alt die tijdelijk in het koor zingt.
Maar natuurlijk en zo togen we vandaag richting Almeria, Tabernas en Guadix.
We werden zeer comfortabel gereden met een ruime luxe auto. Nu zijn wij al heel tevreden met het comfort dat onze Panda geeft, zeker na het het wat stugge rijgenot van de ouwe trouwe Jimny maar een ‘echte’ auto is dan nog een stap verder.


Na ongeveer een uur reden we door wat in het Spaans het ‘mar del plastico’ heet. Wat een eindeloze zee van plastic kassen. Lijkt me geen fijne plaats om te wonen en te werken. 


Het wordt ook wel de groentenkwekerij van Europa genoemd. 

Wat later in Tabernas dat in een half woestijn ligt. 

In de omringende landschappen zijn veel western films opgenomen en series zoals The Crown.
Lekker interessant en zover als ik las heb ik niet een van films of series gezien. Wel kon je de film dorpjes bekijken.



Wij hielden het bij een wandeling naar het Moorse kasteel waarvandaan een mooi overzicht was over het landschap.



Met in de diepte een van de filmsets. Bij de gele pijl is een wit streepje zichtbaar. Er staat in grote letters Hollywood.


Een woestijn is dan wel droog maar er groeit en bloeit van alles. Ik zou wel blij worden van zo’n paarse plant in de tuin.


Ook al is het wel wat schraal en kleurloos, de rotsformaties zijn indrukwekkend. Diep uitgesleten dalen met hoge bergen als achtergrond.


Het dorpje Tabernas zag er van boven dan weer lekker groen uit en de koffie en het broodje waren er heerlijk.

Dit is pas de helft van de excursie maar daarover later meer. Maar eenmaal terug op onze berg vond ik het wel heerlijk sappig groen.

Met groeten Ton



2 opmerkingen:

Emie zei

En op die manier is inderdaad alles relatief. Lijkt me wel een heel interessant gebied om eens te zien.

Ton zei

Hoi Emie, Het is best wel eens nodig om wat te relativeren. Het is een interessant gebied maar wel wat te droog voor me. Met groetenTon