vrijdag 21 april 2023

En dan weer gewoon aan het werk

Het oficina de turismo in Tabernas was in westernstyle gebouwd en daar wilden we dan wel ff op de foto. Kostte niks en dat is altijd fijn voor de Hollander.



We wilden vervolgens naar de grotwoningen in Guadix. 


Guadix, ligt in een vallei waar het dan net weer iets natter en dus groener is dan het omringende land. Een grote kathedraal aan een plein met een prachtig zicht op de omgeving.


Rondje rond de kerk en toen stuitten we op dit mooie plaza waar we het menu del dia nuttigden. Wat een rust. 


Inmiddels was het gewoon heel warm geworden maar een siesta zat er niet in. Op naar de grotwoningen


Wel eerst langs het Moorse fort waar de huizen die er tegen aan liggen ook in de rosten zijn uitgehouwen. Duidelijk te herkennen aan de schoorstenen die uit de heuvel lijken te komen.


Het gesteente is zacht dus was het makkelijk om de huizen er in uit te hakken.


Het geheel zag er gezellig maar ook wat rommelig/organisch uit. 

We hadden een leuke dagtrip en waren aangenaam verrast in de stad. Rustig, schoon en met de atmosfeer van een hooggelegen plaats.


En dan is het vandaag weer gewoon aan het werk.


Kom dacht ik vanmiddag: als je nou gewoon stopt met dat gemekker over die hoogtevrees van je kan je met die stevige ladder gerust dat nokkie schilderen.

En het ging. Wel riep Rick dat ik me nogal vastklampte aan de ladder.
En bij het zien van de foto kan ik dat alleen maar beamen maar…..ik heb het wel gedaan.

Inmiddels is de grijze muur een keer gedaan. Morgen verder. Wel eerst verf halen.



Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Bertiebo zei

Je bent een held!

Bernadette zei

Heel bijzonder die grotwoningen. En ja op de ladder sta je wel een beetje krampachtig. Maar je hebt het toch maar mooi gedaan Hoedje af. Bernadette

Petra1945 zei

Applaus! Ik vind het moedig van je.

schrijfselsvanmij zei

Oei, zo hoog … dat durf ik echt niet. Knap van je!

Y. Schoutsen zei

Ik probeer weer eens een reactie. De vorige kwamen niet door..
Wat een vreemde bouw in die stad. Organisch is een goede omschrijving. Het plein is eerder statisch te noemen. En jij op de ladder!! Stoer hoor. De ladder zit daar als het ware ingeklemd en kan daar niet wegglijden, goed om het daar te proberen. Laat die andere hoge nokken maar voor Rick!

Ton zei

Hoi Bertie, Petra en Inge, Dank. Het vroeg wel wat van me. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bernadette, Ja, dat krampachtige is goed te zien. Toch had ik vanmorgen geen spierpijn. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, Er zaten zeker grote verschillen tussen de stadswijken. Beiden waren in hun eigenheid mooi. In het gangetje voelde ik me ook wel wat veiliger. In het bredere deel van de kamer hield Rick de ladder vast. Vandaag voor de tweede keer witten en dan is het klaar. En dat ga ik doen. Met groetenTon