zaterdag 22 april 2023

En dan denk je dat het schoon is

Ik tenminste.

Schoon zijn de bloemen van de  Albuca ‘Frizzle Sizzle’.


Trouwens die paarse cactus bloempjes zijn ook leuk.

Maar dan de snijplank.
Sinds we de afwasmachine nauwelijks meer gebruiken, wassen we plastic snijplank met de hand af. Niks mis mee toch? Deden hele volksstammen vroeger.
Wel zet ik de plank tegenwoordig in de zon zodat ui- en knoflookgeur of de kleur van rode kool er afbranden. Wat dat branden doet de zon hier goed.

Ook vanmiddag ging de snijplank tegen de muur.








Na een minuut of tien moest ik even buiten wezen en dacht bij de aanblik van de plank: heb ik hem nou zo slecht afgewassen.





Bij nadere inspectie zag ik toch geen vlekken maar blijkbaar zat er in de kleine snijsporen voldoende voedsel voor de mieren.

Inmiddels vier uur later is nog niet alles op.




 Met groeten Ton 



10 opmerkingen:

Johanna zei

Behalve een les 🙈 een prachtige kunstwerk die foto met die mieren!
Groeten uit de kou in Limburg, Johanna

sjannesblog.com zei

Dan is de plank nu wel superschoon!!

Emie zei

De nieuwste afwasmachine wordt gevormd door mieren.

Ton zei

Hoi Johanna, Een beetje inzoomen en je krijgt soms mooie structuren. Ik belde met mijn zus gisteravond en die was de kou inmiddels meer dan zat. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, Toch haal ik hem voor gebruik toch maar door een soppie. Er lopen hier ook katten en ander gespuis door de tuin. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, De natuur regelt alles. Met groetenTon

Anoniem zei

Heerlijk “onze kou “ ooit een keer in Portugal geweest nou nooit meer mij te warm ,ben meer van Noorwegen en Zweden lekker koel zomers .

Gr Odette.

Ton zei

Hoi Odette, Nou kan ik goed tegen warmte en vind het heerlijk. Toch is het noordelijk gemis aan licht wat me naar het zuiden doet trekken. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Grappig, je denkt dat het schoon is, en voor ons is het ook schoon, maar niet dus! Heerlijk warm weer, we snakken er naar hier in Nederland! Ik zou het te warm vinden in de zomer, maar nu en straks in het najaar lijkt het me zalig. Wij zijn al een aantal jaren (niet in Coronatijd) naar het zuiden van Spanje en Portugal geweest in de kerstvakantie. Het weer is dan lekker om dingen te doen en in vergelijking met NL is het dan helemaal top!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Nu ga ik er maar vanuit dat ons huishouden schoon genoeg is om gezond te zijn en smerig genoeg om er met plezier in te leven. We genieten het meest van het weer in de wintermaanden. Met groetenTon