vrijdag 7 mei 2021

Redden wat er redden valt

He, he, het schilderwerk is klaar. Gisteren afgerond. Met een zetje in de rug van de gasten die vannacht komen, want we zaten wel een beetje te dralen met de laatste loodjes.

Het was daarmee vandaag een complete schoonmaakdag. Rick haalde verf spatten van de tegels, ik spoot de terrassen af met de hogedrukspuit dus dat is eigenlijk geen werk maar spelen, ramen gelapt want die waren zo vuil dat mijn moeder zou zeggen: ze lijken wel begroeid. Rick mestte de keuken uit en maakte de gastenkamer in orde.  Ik ga na het publiceren van het blog aan de badkamer beginnen. Kortom: de gasten zullen denken dat ons huis altijd opgeruimd, schoon en fris is.

Fris was het trouwens niet vandaag. Het werd 28 graden en dat was wel wat veel van het goede ook al hing er vette mist vanmorgen.


Zo ziet het eruit als de zeewaterspiegel 100 meter stijgt, bedacht ik me ineens.

En nog een plant update.



De fishbone cactussen doen het goed.



De eerste nieuwe uitlopers zijn er.

Ook enkele zaailingen van de Aloƫ hebben het baby stadium overleefd.



Zo zagen ze er in december 2020 uit. Uiteindelijk kwamen er 12 zaadjes op waarvan er dus twee overbleven.



Ze zijn ongeveer twee centimeter hoog. 


Met de eetbare planten gaat het minder goed.



Was gisteren helemaal happy dat ik de eerste courgette zag.



En vandaag zag ik meeldauw op de bladeren. ,,¥£|~]:/froarrr. Meestal betekent dat het einde van de vruchtvorming.
Omdat de boeren hier begonnen zijn met het zwavelen van de druiven om ze tegen meeldauw te beschermen heb ik niet alleen mijn druiven maar ook de courgette planten onder handen genomen.

Redden wat er te redden valt.


Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Marthy zei

Jemig, al een courgette. Bij mij is het nog mini plantje. Veel plezier met je gasten in een schoon huis.

Ton zei

Hoi Marthy, Het tuinseizoen begint hier wel veel vroeger en dat is maar goed ook want we gaan in juni terug en dan lijkt het me wel zo leuk om al wat geoogst te kunnen hebben. Jij bent nog in de fase van de belofte en ik wens je een goed groentenseizoen. De gasten arriveerden rond enen en het was meteen leuk en gezellig. Fijn om weer eens gasten in huis te hebben. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

De verwachting is dat het hier morgen 27graden wordt .... Het is toch niet te geloven, lijkt wel een Moederdag cadeautje, haha

Ton zei

Hoi Inge, Het mag ook wel eens wat warmer worden. Fijne Moederdag.Met groetenTon