zondag 23 mei 2021

Het kwam wat langzaam op gang

We gebruikten de bewolkte en nagenoeg droge ochtend voor wat schoonmaak en opruim klusjes. Vooral Rick.
Ik deed de afwas en hield de lucht in de gaten en.... bakte pannenkoeken, want daar had Rick zich op verheugd, ook al was het toen nog gewoon droog.
Maar even voor één uur barstte het dan toch los.



Heerlijk. Natuurlijk haalde ik een nat pak toen het even zo hard regende dat ik de plug boven aan de weg moest verwijderen om geen waterschade op te lopen.

Helemaal mijn dag want er viel in totaal 30 mm regen. En ik ben bang dat de tuin het daar tot September mee moet doen. Nou ja, en met wat irrigatie.

Zo tegen zessen werd het droog en klaarde het op.



Af en toe nog een klap onweer en een regensluier.


 De rest trekt weg richting Valencia.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Jan Fr zei

Toch een mooi extraatje 30 mm

Ton zei

Hoi Jan, Zeker en voor 27 mei staat er ineens ook weer regen in de voorspellingen. Van mij mag het. Met groetenTon