donderdag 13 mei 2021

Meerdere paarden

Het liefst zou ik doen alsof we niet naar Nederland hoeven te gaan, maar het is toch echt over vier weken dat we vertrekken.
Kom, dacht ik vanmorgen in bed, doe volwassen en stel je klussen niet uit tot de dag van vertrek.

Dus ben ik begonnen met het nalopen van de waterslangen. Zijn de kleine slangetjes niet verstopt, heeft deze plant nog extra water nodig of oei, deze plant moet wel aan het systeem. En er moesten best veel planten aan het systeem.
De afgelopen maanden heb ik veel aanpassingen gedaan en veel aangeplant. Zolang ik hier ben houd ik jonge aanplant in de gaten en staan die niet aan het watersysteem. Ik geef dan water als ik zie dat er gebrek is. Maar tijdens onze afwezigheid neemt de tijd klok het over en dan zijn slangetjes een vereiste.


Ook heb ik twee waterbakken gemaakt waar de potplanten en stekken in komen te staan. Een op een schaduw plek en een wat meer in de zon. 
Kan ik de komende weken observeren of de verschillende planten op de juiste plek staan en of er voldoende water in de bakken komt. En wat misschien nog wel belangrijker is of er niet teveel water in de bakken blijft staan want dat was een probleem tijdens ons vorige verblijf in Nederland. Nu was dat ook wel heel lang vanwege de Corona.



Dit is de schaduwbak en erboven 



ontdekte ik een nest van een merel. Er wordt dus toch gebroed in de tuin. Het vroeg wel dat ik haast maakte met het maken van de bak om de broedende vogel zo weinig mogelijk te storen.

Terwijl we het ontbijt nuttigden bespraken we de nieuwe uitloper van de Acacia die trouwens al een centimeter was gegroeid sinds ik gisteren het markeer streepje op de paal zette.
Stel nou dat er geen uitloper op een betere plek ontstaat dan wil je alsnog een stek planten, maar dan hebben we een jaar verspeeld.
Kan je niet alsnog die stek planten op de plaats waar je die wilt hebben?
Misschien wel beter om niet op een paard te wedden.



Dus staan er nu twee stokken met stekken. Een stek verbonden met moeder en een aan een waterslang.
We gaan het zien.




Vandaag aten we groenten uit eigen tuin.
Het werd wel een mix en dat vind ik eigenlijk leuker en lekkerder dan om maar een soort groente te eten. Tuinboontjes, roodgevlekte snijbonen en wat sperziebonen. Dit is de oogst van vanmorgen maar ik had al eerder wat geplukt dus het was meer dan voldoende. En het was heerlijk. Veel beter dan het debacle met de smaakloze aardbeien.

Nu nog wachten of de eerste tomaten geplukt kunnen worden voordat we vertrekken.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: