woensdag 12 augustus 2020

Tranen

Het gaat ook wel eens verkeerd.

Gisteravond maakte Malle Pietje nog een ronde langs de containers en was zeer tevreden met de opbrengst. Vijf zakken afgemaaid gras, een geglazuurde schotel voor onder een buiten pot, mooie Canna stekken en een hoekvormig aquarium. 
Thuis gekomen eerst het gras in een border uitspreiden en bewateren en daarna de stekken oppotten. 



Tja en dat aquarium? Een mooie stekbak of om een mini ecosysteem in te maken. Dan moet er wel een afdek plaat opkomen. Gelukkig heb ik nog stukken plexiglas in de grote buitenkast staan. Dus rommelde ik wat in de kast om zo’n plaat te bevrijden achter een stuk tafelblad vandaan. Valt dat tafelblad uit de kast en beland bovenop mijn grote teen. Omdat ik op blote voeten liep kwam de klap flink aan.
Vloek ik bij het minste of geringste de duivel uit de hel riep ik nu alleen keihard auwwwwww en rende meteen naar binnen voor een ijskompres en een snuifje om een bloeding tegen te gaan.

Anyway, ik sliep allerberoerdst en kon vanmorgen nauwelijks lopen en.....ik moest Rick vanmiddag van Malaga airport ophalen. Dat ging niet lukken. 
Gelukkig wilde de buurman dat doen en zo kon ik de hele dag op bed of bank lezen en slaap inhalen.



De teen ziet er al blauw uit.
 
Vanmorgen hing er dikke mist in de dalen.


Het deed me aan Oostenrijk denken.


De mist komt en gaat in vlagen. Tussen deze foto’s zit maar twee minuten.




De huizen staan op eilandjes in de mist. Niet alleen ziet het er prachtig uit. Het was ook nog eens heerlijk koel.


Er is hier een lagedrukgebied en dat geeft bewolking en dat is niet zo fijn als je de ‘tranen van San Lorenzo’ zoals de Perseïden hier genoemd worden, wilt zien. Niet één traan zag ik. Vanavond opnieuw proberen.


Met groeten Ton

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Ayayayaya, dat ziet er beroerd uit. Wat een tegenvaller voor je. Is het niet gebroken? Beterschap.
De foto’s, werkelijk prachtig om te zien en wat ziet het er koel uit.

Unknown zei

Vanavond dus samen met Rick en je blauwe teen op de tranen wachten ,, Het kan verkeren .
Wij gaan ook lekker buiten zitten , net als toen op de dijk op Texel. Groeten Monique en Theo.

Ton zei

Hoi Renske, Het is zeker niet fijn maar niet gebroken. De foto’s worden door moederaarde aangeleverd. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Theo en Monique, Ja, Texel. Alweer lang geleden. De beste tijd om veel tranen te zien is rond vier uur. Dan lig ik in bed maar ga zodirect nog wel ff kijken. Met groetenTon

Emie zei

Hè wat een pech. Hoop dat je geluk hebt vannacht en tranen met tuiten ziet.

Clarien zei

Nou gelukkig waren het niet jouw eigen tranen (wat ik dacht dat je zou schrijven)! Sterkte met die teen en groetjes aan Rick en genietze, daar!

Ton zei

Hoi Emie, Inderdaad, pech maar het gaat al weer beter. Om vier uur werd ik wakker en zag ik een half uur één mooie grote vallende ster. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Clarien, Ik dacht: ik hoef niet te schrijven dat de tranen me in de ogen schoten want dat halen de lezers er wel uit. Teen gaat al weer beter en we genieten van een week samen in De Klompen. Met groetenTon

Anoniem zei

Hemofilie en dit soort ongelukjes gaan niet lekker samen. Maar je hebt genoeg ervaring om te weten hoe te handelen. Pracht foto’s!

Lot zei

Oh dat doet zo'n pijn op je teen. Afgelopen maanden 2x gehad eerst een grote schijf hout die omviel en 2 weken geleden haalde ik een pakje vlees uit de vriezer en dat viel op voorvoet werd ook erg mooi blauw

Ton zei

Hoi Vlasje, Klopt en door schade en schande, vooral eigenwijsheid, wijs geworden. Inmiddels is het ergste voorbij. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Lot, Oei, als dat maar niet betekent dat er nog zo’n ongelukje aan zit te komen. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

Arme jij! Ik probeerde laatst met mijn voet een glazen vaas op te vangen. Ging ook niet helemaal goed ....

Ton zei

Hoi Inge, Nee, en dan heb je ook nog de kans op een wond. Met groetenTon

Marthy zei

Werkschoenen met stalen neuzen moet jij dragen, Ton.

Ton zei

Hoi Marthy, Zou wel veiliger zijn. Met groetenTon

jan zei

Dar doet zeer ook wel eens gehad . Welkom Rick.

Ton zei

Hoi Jan, Nee dat is niet fijn geweest. Dank namens Rick. Met groetenTon