dinsdag 25 augustus 2020

Misschien toch.......

En er moet zelfs meer geschakeld worden.

Na het afkondigen van code oranje was ik gisteren wel wat uit mijn humeur. Eufemistisch gezegd dan hè.
Ik heb eigenlijk gewoon geen zin om nog eens een maand of vijf met zonloze winterdagen, herfstregens en zomerstormen die onze noordelijke betonnen residentie teisteren, te verblijven.
Naar de ruimte, de zon en mijn planten wil ik.

Toch, na een uurtje zagen we alweer mogelijkheden. Rick zou dan mooi de tijd hebben om het eerste jaar van de dirigenten opleiding af te ronden en ik zou me wel vermaken met een zooitje extra kamerplanten, hortus en hospice diensten. 
Zo errug is het nou ook weer niet hier Ton. Toe, tel je zegeningen.

En er stond een reactie op het blog over de mogelijkheden om toch naar Spanje af te reizen als je daar naar je eigen huis gaat. Mooi om morgen eens met de verzekeraar in te duiken. 

Want net als deze vogels wachten we op onze reis naar het zuiden.




Nu we hier natuurlijk al zo lang zijn vallen me ook weer nieuwe zaken op.
Ik zag het gisteren voor het eerst maar toen twijfelde ik aan wat ik zag. Maar al typend aan dit blogje zag ik exact hetzelfde tafereel.
De buurman uit een van de huizen rechts in de straat komt door de voordeur naar buiten. Stapt een volle stap de stoep op, draait een halve slag om zodat hij recht naar de deur staat. Trekt de deur dicht, duwt de sleutel in het slot en draait die om. Trekt de sleutel terug en topt hem in zijn broekzak. Pakt de deurknop vast en trekt vijf keer aan de knop. Voelt in zijn broekzak naar de sleutel en stampt een keer met zijn voet op de mat die op de stoep ligt. Trekt vijf keer aan de deurkruk. Zat een stap naar achter en stampt een keer met zijn voet op de mat. Draait een kwartslag naar rechts en loopt weg.

Anyway.

Morgen ga ik naar de teststraat. Sinds eergisteren hoest ik en heb ik keelpijn. Oei, niks hospice dus zonder een Corona test. Uitslag vrijdagochtend. Dus zit ik thuis. In quarantaine. Niks voor mij. Zeker ook omdat ik er zeker van ben dat ik géén Corona heb. Net als zovelen die denken te weten dat ze het niet hebben. We gaan het zien.

Vorige week donderdag maakte ik een aantal filmpjes van het heftige onweer maar die krijg ik niet op het blog geplaatst. Toch leek het me leuk om er hier iets over te zeggen maar dan wel met een plaatje. Dus zat ik vandaag wat te prutsen om van het filmpje een foto te maken.
En dat lukte dus hier een paar flitsen.




Rick heeft nu avonddienst en dan ik kom ik soms tot ideeen.

Ik vind de tafeltjes die we hebben hartstikke leuk en ik wil graag dat de planten door het hele huis verspreid staan maar niet perse op de vloer want dan staan ze me te vaak in de weg. Ik houdt van ruimte.

Een oud bord past precies tussen de ijzeren spijlen. Planten bakje erop op en..... twee vliegen in één klap.



Helemaal tevreden.

Met groeten Ton

15 opmerkingen:

Emie zei

Waardeloos als je de dingen niet zelf meer in de hand hebt wat betreft het wonen op geliefde plekken. Wel knap dat je toch snel ook voordelen ziet van gedwongen planwijziging. Linksom of rechtsom, je vermaakt je wel!

schrijfselsvanmij zei

Ik wens je geen Corona Ton ..... sterkte met testen!
Hoorde in de auto een interview met Ilja Gort, die is met een hele mikmak aan gestempelde papieren de grens naar Frankrijk over gegaan toen de grenzen gesloten waren

wilmathieme zei

Beste Ton, op de een of andere manier ben ik ooit via via op je blog terechtgekomen en ik lees het altijd met heel veel plezier.
Vanochtend kwam ik dit artikel tegen en ik heb toch het idee dat dit een ander licht werpt op de zaak. Volgens mij kunnen jullie rustig naar Spanje reizen en naar je eigen huis gaan.
https://www.espanje.nl/waarom-spanje-code-oranje/
Met vriendelijke groet,
Wilma

Anoniem zei

Leuke, creatieve oplossing, weer een gezellig hoekje erbij. In de herfst en wintermaanden zit ik in mijn eigen nestje, huis gezellig en knus aangekleed. Gaat het nog vriezen deze winter, dan is het hier zeker leuk vertoeven en wij zijn vrij om door heel Nederlantd te reizen. Verstandig om je te îlaten testen.

sjannesblog.com zei

Jij ook al? Ik ga morgen voor de test. Beetje verkouden, maar dat zal ik waarschijnlijk de hele winter door zijn. Dan weet ik het maar zeker, wel of niet corona.

Ton zei

Hoi Emie, Oe, ja, ik heb er altijd last van als ik niet mijn eigen zin kan doen. Maar met het ouder worden kan ik er beter mee dealen en dan gaat gewoon de knop om. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Inge, De test viel me alles mee. Uitslag binnen 48 uur. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marleen, Dit is ook helemaal mijn plekje. Kan er lekker over de stad uitkijken en de straat in de gaten houden en dat alles heerlijk in het licht. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Wilma, Dank. Hebben het artikel gelezen en ja, sommige zaken zijn wat ‘vreemd’. We hebben met onze verzekeraar gebeld en we zijn niet verzekerd als we naar een oranje gebied afreizen. Dus dat vraagt nog wel enige overpeinzingen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Anoniem, Als de uiteindelijke beslissing is geveld ga ik me hier natuurlijk ook weer vermaken. Rick stelde al voor om wellicht een mini vakantie in Nederland te plannen. En een paar extra planten in huis om voor te zorgen helpen ook. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, We ontkomen er niet aan. Ik wilde alleen zekerheid omdat ik anders niet naar de hospice kan. Met groetenTon

Jan Fr zei

Ik verbaas me er over dat niemand iets over je bliksem foto`s zegt ik weet hoe moeilijk het is om net op tijd te drukken (foto te maken) dus mooie foto.
verder moet je in DH ook een irrigatie systeem aanleggen met al die planten of zet je ze bij de skip zodat anderen ze mee kunnen nemen.

Ton zei

Hoi Jan, Het is bijna onmogelijk om zonder lange sluitertijd een foto van de bliksem te maken. Ik maakte daarom een filmpje om er daarna met wat geklungel een ‘foto’ uit te halen. Maar dank voor het compliment. Als we toch besluiten naar Spanje te gaan komt er een vriendin in ons huis om de planten te verzorgen. Ze gaan in ieder geval niet in de skip. Met groetenTon

Anoniem zei

Hoe is het afgelopen met de test?

Ton zei

Hoi Vlasje, Dank voor de interesse. Positief, dus vervelend. Poste net het nieuwste blog daarover. Met groeten Ton