zaterdag 29 augustus 2020

Een wonderlijke combinatie



Ik wil een tompouce, zei Rick vanmorgen. Troost voedsel.
Ja en ik vind dat we een thermometer moeten hebben want jij hebt koorts.
Dan haal ik die wel als ik terugkom van de test.
Dat vind ik geen goed idee. Ik vraag het wel aan de buren.

En dat deed ik. Zouden jullie voor ons vier tompoucen willen halen en een thermometer. Twee van de tompoucen zijn voor jullie.
En alzo gebeurde. 

Heerlijk zulke buren. We kregen trouwens sowieso veel aanbiedingen om boodschappen voor ons te halen.

We waren gisteren behoorlijk uit ons doen.
Er gebeurde veel. Ten eerste waren we beiden echt verrast door de uitslag ( ík had vooral gemopperd dat de uitslag zo lang op zich liet wachten omdat ik zonder die uitslag niet naar de hospice kon gaan) en daarna gaf het contact onderzoek best veel gedoe.
Mensen schrokken van de uitslag en het risico dat ze hadden gelopen in mijn aanwezigheid. Gelukkig gold voor de meesten dat we toch geen intensief contact hadden gehad omdat we of korte tijd samen waren of voldoende afstand hadden gehouden. Maar soms kwamen we toch tot de slotsom dat die afstand niet altijd aangehouden was. En wat dan te doen? 

Omdat ik positief werd getest, werd ook vanuit Rick’s werk gekeken met wie hij contact had gehad. Niet dat hij al een uitslag heeft maar meer als inventarisatie en het verkleinen van de risico’s. Kortom best een gedoe. Maar zover als wij dat kunnen ervaren wordt er nauwkeurig en zorgvuldig gehandeld.

Het is een wonderlijke ervaring. Eigenlijk zijn we ook wel opgelucht dat als ook Rick positief blijkt te zijn en de klachten zo licht blijven als ze zijn, dat we ‘er dan vanaf zijn’. We zijn dan gepokt, gemazeld en gecoronaad.


Met groeten Ton

Ps. Omdat mijn smaak bijna geheel weg is, had ik plaats van een tompouce net zo goed zoete stopverf kunnen eten.

18 opmerkingen:

miekequilt zei

Goed zo, even iets lekkers eten. Jammer dat hij je niet smaakte, want ik begrijp van manlief dat een tompouce van Dunselman echt lekker is.

Ton zei

Hoi Mieke, Je man heeft gelijk. Van Dunselman wordt gezegd dat het de beste bakkerij van Den Helder is. En normaal gesproken vind ik ze ook heerlijk. Met groetenTon

Emie zei

Denk toch dat je maag op stopverf iets anders reageert dan gewenst.

Marjorie zei

Ojee, Corona. Toch in het vliegtuig of op het vliegveld opgelopen misschien ? In ieder geval hoop ik dat het allemaal meevalt. Beterschap en sterkte met het herstel.

Ton zei

Hoi Emie, Nou kan mijn maag best wel wat hebben hoor. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marjorie, Dank je. We hopen dat het inderdaad zo blijft. Ik houd het op het vliegtuig. Met groetenTon

Anoniem zei

Nou, dan toch liever een tompouce. Stopverf is zo droog. 🤪
Beterschap voor beiden en weer snel opknappen.

Anoniem zei

Als ik iets kan betekenen? Hou goed rust en drink veel ( non alcohol) en neem extra vitamientjes. Virtuele hug!

Op naar een leven zonder baas zei

Veel beterschap en sterkte de komende tijd.

sjannesblog.com zei

Gelukkig kunnen jullie toch een positieve draai aan de toestand geven. Hou je taai!

Ton zei

Hoi Renske, Dank. En vergeet de sensatie niet van het kauwen op de krakende verse koek. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Leven zonder baas, Dank je wel. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, Dat is wel wat we zo vaak mogelijk proberen te doen. Maar het lukt echt niet altij of direct. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Dank voor het aanbod. Alcohol hebben we niet in huis wel veel fruit. Met groetenTon

Petra zei

Hoi Ton, heeft universum toch goed geregeld dat met toetoet vorige week. 🥴 Wel heel vervelend voor jullie, maar anders.........had je hier ook op stoep gestaan. En je weet ik ben er best hufterig voor, en wat rot dat je smaak weg is. Ik heb van iemand gehoord die het ook heeft gehad (heel erg overigens) dat het bij haar lang duurde voordat ze smaak weer terug had. Ik hoop dat het bij jou niet zo lang duurt 😇. Een liefdevolle groet Petra en weet je ik blijf goed voor plantje zorgen hoor komt helemaal goed 😉

Ton zei

Hoi Petra, Het universum heeft nooit vakantie. En dat is maar goed ook. Fijn dat het plantje goed verzorgd word. Met groetenTon

Jan Fr zei

beterschap

Ton zei

Hoi Jan, Dank. Ben niet echt ziek geweest en het wordt elke dag beter. Met groetenTon