woensdag 1 mei 2019

Vervelen en zwelgen


Zo, de citroenen zijn verwerkt.
Daar ging gisteren het grootste deel van de dag mee gemoeid. Niet alleen het schillen en ontpitten maar nog meer het naar de kust rijden voor de broodnodige suiker. Natuurlijk haalde ik de benodigde boodschappen en trakteerde ik me op een Passiflora edulis, de soort die de eetbare vruchten geeft. Tijdens het jam maken tijd genoeg om de gedachten door te nemen. 



Die gedachten waren niet in overeenstemming met de blijdschap die de passiflora me zou moeten geven. 
Wat is er aan de hand met je? 
Ik weet niet waar die plant moet komen te staan? Hij moet in de zon en klimmen, liever niet in een boom staat er op internet te lezen en hij heeft veel ruimte en water nodig en vruchtbare grond.
Eigenlijk een miskoop dus want heb ik een plek in de tuin die al die voorwaarden heeft?
Nee.
Nou ja er is een plek die bijna voldoet maar er is geen plaats om te klimmen. Nou uh, tegen het hek van de buren wel maar dat lijkt me geen goed idee.



Dus sta ik te zimmen in mezelf en doe de rest van de dag eigenlijk niets dan vervelen en zwelgen. Als dat een paar uur duurt, komt er altijd een oplossing. In dit geval kwam Malle Pietje oppoppen.
Er liggen nog van die ouwe ijzeren palen van het hek en hij nam ooit eens een stel buizen mee van het frame van zo’n schommelbank.
Misschien kan ie daar wel een klimrek van maken?
Meteen even kijken en inventariseren.


Oei, de hekpalen passen niet in de buizen van het frame de schommelbank.



Als ik mazzel heb kan ik het kapje er vanaf slaan.



Ja dus.


En toen paste het keurig in elkaar.



Dus was ik vanmorgen al vroeg op, tja, als ik weet ik wil wordt ik onrustig. En om een 13.00 stond er een volledig gerecycled klimrek.
Twee en een halve meter hoog en vijf meter breed.




En om 14.00 uur staat de plant in een mooi groot plantgat met eigengemaakte compost en voldoende ruimte om met veel passie vruchten te maken.


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Emie zei

Bravo Malle Pietje!

Marc Dufraing zei

Netjes gedaan - laat ie nu maar groeien en klimmen!!

Ton zei

Hoi Emie, Dank namens Piet. Die lag helemaal tevreden in zijn bedje. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Marc, Daar ga ik voor. Het zal hem aan niets ontbreken. Met groeten Ton

schrijfselsvanmij zei

Prachtige plek, je bent toch echt een Malle Pietje :-)

Ton zei

Hoi Inge, Wij vinden het ook een heerlijke plek en zeggen dat ook vaak tegen elkaar. Malle Pietje, zo noemt Rick me als ik weer met spullen thuiskom. Als hij erbij is als ik wat opraap zegt ie steevast: gelukkig is er Unicura. Maar hij is altijd onder de indruk als ik met het gevondene iets in elkaar kan zetten. Met groeten Ton