vrijdag 5 april 2019

Misschien wat te veel




Toen ik donderdagochtend de Japanse tuin binnen liep zag ik als eerste de heldergele schutbladeren van de Lysichiton americanus oplichten. Ze deden me denken aan de zeilen van een schip.

De laatste week in Nederland is ingegaan en de agenda stond wat te vol. Invaldiensten voor Rick, extra diensten voor mij in de hospice, een trainingsdag van de hospice, de herdenkingsavond van de hospice, bezoekjes, o.a. van de Armeense jongeman. Audities met toekomstige alt zangeressen voor zinco en zelfs vanavond nog een met een bas. Wat regelwerkjes voor rijbewijzen, bankzaken, een vergadering met het bestuur van de VVE over het wel of niet toestaan van verhuur van ons appartement. (Nee dus) 

Genoeg. Zelfs ik vond het wat veel en had de hele woensdag nodig om bij te komen en dat is niets voor mij. Donderdagochtend in de hortus was ik weer in mijn gewone doen.
En toen ik een stek mocht afsteken van de Iris ensata was ik helemaal blij. Uiteraard gaat die mee naar Andalusiƫ.





Vanmiddag wandelde ik een heerlijk zonnig rondje dijk met zicht op een roedel zeilschepen.


Want ook dat is leuk van Den Helder.


Eigenlijk was ik wat te laat want de meesten waren al voorbij gevaren maar bij de ronding van de dijk kreeg ik een groot deel toch nog goed in het zicht.






En zo zag het er met tegenlicht uit nadat ze voorbij Huisduinen waren.



Deze drie voeren rechtsaf in de richting van Texel waarbij ik mooi kon zien hoe de lichtval op de zeilen veranderde bij het navigeren. 


Boven de waddeneilanden hing een lange witte wolk maar Den Helder had 11,2 uur zon. 




Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Emie zei

Wat een tegenvaller die niet verhuurmogelijkheid.Prachtige foto's van de zeilboten, jullie wonen op twee mooie plekken!

Dufraing Marc zei

Die groep zeilschepen .... net een Spaanse armada op weg naar Andalusiƫ! Had je niet kunnen meeliften?????
Hopelijk hebben jullie beter weer in Spanje dan hier nu in het zuiden van FR - koud en nat ...

Ton zei

Hoi Emie, Het is een tegenvaller en dwingt ons te zoeken naar een andere mogelijkheid om wat aanvullend inkomen te genereren. En ja, we wonen op twee mooie plekken waarvan de Nederlandse over het algemeen onderschat wordt. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Marc, Het had gekund en ook nog eens een milieuvriendelijke manier. In Spanje nu ook wat instabieler weer met hopelijk een mooie portie regen. Met groeten Ton

ben van bommel zei

...zelf ooit een aantal jaren wonend nabij dat schitterende Helderse 'Holland op zijn smalst', met die pyramide-achtige stolpen, glasblauwe luchten, perfect strakgetrokken polders en 'maandag/wasdagse' witte zeilen in de altijd aanwezige wind, beaam ik van harte West-Frieslands aantrekkelijkheid, al verwisselden wij het in 1992 voor Zuid-West Frankrijk.
Ton, we genoten weer van je laatste blogs sinds onze onlangse Maartse samenkomsten met jou en Rick aan de 'Costa Tropical'.
Goede reis 'terug naar de toekomst'.
Hartelijk dag, Ben (en Evert), y Paco tambien.

Ton zei

Hoi Ben, Ja ook het leven in het Hollandse is niet te versmaden en..... Rick kijkt reikhalzend uit naar de Spaanse zon en ik naar de tuin. Er is wat regen gevallen en dat geeft een enorme groeispurt aan ‘planten die volgens de tuinier op de verkeerde plaats staan.’ Met groeten Ton

schrijfselsvanmij zei

Jammer dat jullie de stek in DH niet mogen verhuren. Veel plezier in Nederland nog deze laatste dagen en een goede reis naar Spanje!

Ton zei

Hoi Inge, Het zat er aan te komen. De jurisprudentie is op dit gebied nogal onduidelijk. De laatste dagen staan in het teken van afronden, afscheid nemen en schoonmaken. Ook al hoeft dat laatste niet smetteloos te gebeuren nu er geen huurders komen. Met groeten Ton