zaterdag 16 maart 2019

Onattente lummel

Wat ben je toch een onattente lummel, dacht ik gisterochtend in bed.

Hoe zeg je dat ook alweer in het Nederlands?

Zet mij in een zaaltje met gelijkgestemden en ik ben gelukkig.


Gisteren was de Bloggersdag waar een aantal blogschrijvers samenkomen in een bar op Utrechtcentraal. Zoals gewoonlijk ben ik voor zo’n bijeenkomst al minstens een uur voordat de wekker gaat wakker. In dit soort uurtjes denk ik nog wel eens wat en uiteraard ging het deze keer over de bloggerbijeenkomst.
Zou het niet een leuk idee zijn om voor de dames een attentie mee te nemen? Ja natuurlijk maar hoe regel ik dat nog ff gauw? O ik heb nog van die heerlijke stukken Spaanse zeep waarvan we er altijd voldoende mee naar Nederland nemen om zodoende de Spaanse sfeer levend te houden. Dus sloop ik uit bed om er achter te komen dat er maar drie stukken zeep lagen.
Waarom denk je hier dan nou ook niet eerder aan onattente lummel.

Na aankomst en begroeting vroeg de ober wat ik wilde drinken. Uh, oh, cafe con oh nee, koffie met melk, ee dat klonk ook niet. O ja, koffie verkeerd.
Duidelijk dat ik eigenlijk nog niet ben geland in het noorden. Nou kan dat wel kloppen want donderdag had ik met uitzondering van de kassiere van de DEKA-markt nauwelijks een Nederlands geprek anders dan met Rick.

Dat werd snel anders want wat heerlijk om in een groep mensen met een gezamenlijke interesse samen te zijn. Al snel was het alsof ik iedereen al jaren kende en werd de balans hersteld van ‘het gemis’ aan sociale contacten op Spaanse berg. En heerlijk om weer uitgebreid van gedachten te wisselen, zonder eerst te moeten vertalen.



Het gemis aan mijn attentie leek helemaal goed te komen wat niemand had iets mee tot er na een uur of twee een tas boven tafel kwam met de mededeling ‘Ik heb iets mee gebracht’. Wat vervolgens in vijfvoud werd herhaald.



Oeps. En een groot deel nog zelf gemaakt ook.
Voor de oplettende lezer: de zesde attentie werd gezamenlijk verorberd met koffie en thee.

Dan zijn vijf uur zo voorbij waarin niet alleen heerlijk werd geluncht maar waar werd uitgevraagd naar waar eerder over werd geschreven, het wat en waarom van bloggen werd gedeeld en werd gesproken over wat je wel of niet van jezelf laat zien. 

Er wordt nog wel eens gezegd dat bloggers zichzelf beter voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Ik vond het mooi om te zien dat een flink deel van de persoonlijkheid terug te vinden is in de manier van schrijven, de onderwerpen en de layout van het blog.

Ik had een meer dan genoeglijke dag en licht aangedane stembanden want ben graag en duidelijk aan het woord.

Dank dames.






16 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Gezellig bijeenkomst zo te zien.

Gr Jan(Wilde een Tuin)

Bertiebo zei

Ja, wat was het leuk hè. Fijn om met je kennis te hebben gemaakt. Groet van Bertie

schrijfselsvanmij zei

Ton, wat vond ik het leuk dat jij er ook bij was :-)

Ton zei

Hoi Jan, Dat was het ook al was het niet te zien. Weet natuurlijk niet waarom de foto’s niet worden getoond maar heb hulp gevraagd. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Inge, En dat is wederzijds. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Bertie, Dank je. Het was zeker leuk en ik ben blij dat ik de uitnodiging heb aangenomen. Op naar volgend jaar. Met groeten Ton

sjannesblog.com zei

Ik zit weer te grinniken bij het lezen van je verhaal! Leuk dat je gekomen bent!

Ton zei

Hoi Jeanne, Dank. Volgend jaar kom ik met plezier weer. Met groeten Ton

Mrs. T. zei

Dan kom ik dus even bij de enige heer in het gezelschap kijken. ;-)
Leuke blog hier.

Ton zei

Hoi Mrs T, Leuk dat je langskomt en dank voor het compliment. Met groeten Ton

Emie zei

Jij was zelf het cadeautje Ton!

Ton zei

Hoi Emie, Dat is wel heel aardig. Met groeten Ton

KnutzEls zei

Bijzonder toch dat we tussen die miljoenen bloggers elkaar zo goed weten te vinden. Het was reuze gezellig.

Ton zei

Hoi Els, Voor mij was het meer Zwaan kleef aan. Ik kende eerst alleen Emie en nu jullie allemaal en het was heel gezellig. Met groeten Ton

Marthy zei

Leuk om te lezen hoe jij de de bloggerbijeenkomst ervaarde. Heel leuk om je in het echt te ontmoeten, Ton. Op naar volgend jaar.

Ton zei

Hoi Marthy, Zo hebben we toch allemaal wel een eigen insteek voor het blog en de het was ook leuk om met jou kennis te maken. Met groeten Ton