maandag 25 maart 2019

Gratis


Elke avond voordat we gaan slapen vragen we elkaar waar we de afgelopen dag dankbaar voor waren. Maar als je dat lang doet begint het toch ook wel wat sleets te raken en komen we niet verder dan: dank voor het lekker eten, dank ik ik zo’n lieve partner heb of dank voor het heerlijke weer.
Nu is daar niets mis mee maar het wordt dan een beetje routinematig.

Rick leest op het ogenblik een boek van Haemin Sunim.  Daarin staat dat het heel krachtig is om dankbaar te zijn als je iets voor een ander hebt betekend. Mooie nieuwe insteek voor onze avondlijke dankbaarheidsvraag.


O wat jammer dat ik dit soort advertenties niet in Spanje zie want wat zou ik daar dankbaar voor kunnen zijn.


Met het mooie weer van gisteren lokte de minicruise naar Texel.


Een rondje langs de Mokbaai.


Grappig om de paadjes te zien die de schapen maken.


En dit was ons paadje.



Wat zijn die lichten nou aan de overkant?
Zonlicht reflecteert op de auto’s van vogelaars. Het waren er best veel. Allemaal voor die drie vogels?

Wij hadden een heerlijke middag en op de boot kwam ik een ex collega vrijwilligster van hospice Texel tegen die vertelde dat haar dochter de permacultuuur principes is gaan toepassen n.a.v mijn blog. 

Waar was ik dus dankbaar voor gisteravond?

En voor het heerlijke weer, de leuke partner en dat de uitslag van de verkiezingen niet het einde van de wereld betekent.

Met groeten Ton

7 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Kan één van die palen het Licht van Troost zijn?

Emie zei

Wat een mooie nieuwe insteek voor de avondgedachte. Die verdient navolging.

Ton zei

Hoi Jeanne, Moest op internet zoeken wat Het licht van Troost was. En ja, het is de groene mast. Ook weer wat geleerd. Met groeten Ton.

Ton zei

Hoi Emie, Wij waren in ieder geval geval geïnspireerd. Met groeten Ton

Marthy zei

Nadat de uitslag van de verkiezingen hier een beetje zijn ingedaald beseffen ook wij dat we nog niet naar de donder gaan. Geniet, Ton, met volle teugen!

Ton zei

Hoi Marthy, Zo is dat. Met groeten Ton

Anoniem zei

Na regen en donkere wolken schijnt altijd de zon weer