donderdag 1 maart 2018

Wie weet

Ik voel dat de eerste verschuivingen in boosheid merkbaar zijn. 
Ik was me nog wel bewust van een beginnende boosheid toen Rick me vanmorgen wees op een fout die ik maakte tijdens het oefenen van een van de liederen van het koor maar ik was in staat er rustig naar te luisteren. Geen gemopper of gemeut. En tijdens de koorrepetitie merkte ik meer vrijheid in het zingen van stukken lied waar ik niet zo zeker van ben. En volgens Rick ben ik ook minder afstandelijk, minder in mezelf gekeerd.
Wie weet word ik nog eens makkelijk om mee samen te leven.

 Boven zee was het vanmiddag zonnig.


Maar zo zag het er landinwaarts uit. Dus ook boven De Klompen.


Sinds gistermiddag viel er in totaal 71 mm water.

Vannacht werden we verschillende keren wakker van het gekletter van de regen. Ja uiteindelijk bleken de hemelsluizen dan toch echt open gegaan. Met als resultaat een half gevulde vijver en 47 mm regen in het aquarium. En..... regende het nog steeds. Eigenlijk had ik geen zin om naar de koorrepetitie te gaan. Ik wilde lekker thuisblijven om de boel in de gaten te houden. Maar ja: met slechts vier zingende mannen is het ongepast om niet naar de repetitie te gaan. Dus ging ik gewoon met Rick mee.
En omdat dirigente Alba ziek was nam Rick haar plaats in.
Ik was wel regelmatig even met mijn gedachten op de berg omdat het soms keihard onweerde en regende.


Bij thuiskomst stond de vijver tot de rand toe vol,


liep de schaal over en gaf het aquarium 71 mm aan.
Helemaal goed. 
Op weg naar het koor zagen we dat de rivieren en aroyos water afvoerden wat betekent dat er een lekkere hoeveelheid was gevallen. Morgen wordt er zelfs nog meer verwacht dan vandaag en we zijn dan ook nieuwsgierig hoeveel kubieke hectometer er in het stuwmeer gaat lopen.

Om het geluk helemaal compleet te maken vond ik een paar grote stukken Alocasia. Ze worden ook Olifantsoren genoemd. Net als de Colocasia trouwens, waar ik vorig jaar een paar knollen van vond. De Alocasia heeft wel veel water nodig wat te zien is aan de gigantische bladeren. 


Met groeten Ton




Geen opmerkingen: