zondag 25 maart 2018

Licht

Hup, naar binnen met die fresia. Buiten waaide ze tot snot en omdat we steeds binnen zitten met het winderige en koude weer ruik ik er ook nog eens niets van.
Inmiddels geurt het heerlijk in de woonkamer. Niet van dat zware van lelies of hyacinten maar het heldere van citrus. En het brengt me altijd direct weer terug naar het ziekenhuis waar ik als acht-jarig kind lag met een gebroken arm en heerlijk werd verwend.


Omdat het vanmorgen ook regende was het mooi tijd om de lampen die we uit Heiloo meenamen naar De Klompen, op te hangen.
Er was eerst nog wel overleg nodig of we ze überhaupt mee zouden nemen maar ze zijn van Spaanse makelij en ze zouden de goedkope Kwantum lampjes toch wel heel goed vervangen.

Dit soort klussen stel ik graag wat uit. Ik zie dan allerlei problemen, zoals door een leiding boren. In Nederland weet je toch redelijk zeker waar leidingen in de muur zitten en hoe ze lopen. Hier is het verloop van daarvan wat grilliger en bij het laatste gaatje ging het alsnog bijna mis. Ik boorde wel door de leiding heen maar raakte niet de draden. Hoop ik, in ieder geval branden ze.



Anyway. Ze zitten keurig op de muur maar toen was het al een uurtje lekker zonnig.




Met groeten Ton



Geen opmerkingen: