dinsdag 4 juli 2017

Hier klopt iets niet

Eigenlijk weten we het al lang.

Als we naar huis rijden komen we langs deze hond. Het is de bedoeling dat hij dit rommelhokje bewaakt waar kippen en konijnen inzitten.
We noemen hem driepoot omdat hij altijd op drie pootjes staat. Toen we laatst buurvrouw als gast hadden vond ze dat we eens goed bij het beest moesten kijken en wat hondenbrokjen mee moesten nemen.
Dat deden we. Het is behoorlijk triest. Een geluk is dat hij gewoon vier poten heeft maar een poot niet kan gebruiken omdat zijn nagels te lang zijn. Voor de rest zit hij aan een korte ketting en moet zich dus ontlasten in zijn leefruimte. Voor de rest zag hij er best redelijk uit, had water maar was wel wat aan de magere kant.

Toen we voorzichtig naderbij kwamen piste ze van angst, gromde wat en kroop weg. 
We legden wat voer neer, dat ze opat toen wij wat naar achteren waren gelopen. 




Vanmorgen gingen we naar El Acebuchal en namen wat voer mee voor Maxima zoals we haar inmiddels noemen. Maar we schrokken: ze was duidelijk vermagerd, er was geen water en ze zat onder de teken.
We gaven haar de helft van het voer dat we meehadden, dat ze rustig opat terwijl ik vlak voor haar stond waarbij ik haar gewoon kon aanraken en ze even aan mijn hand snuffelde. 
Een paar meter verder zit en lek in een waterleiding en daar schepte ik wat water op en deed dat in de drinkbak.

En dan wandel je verder maar zit zo'n beest gewoon op je nek. Of eigenlijk de eigenaar want die doet dit soort onaardige dingen en dat maakt me boos.
We gaan kijken wat we hier aan kunnen doen. De hond weghalen heeft geen zin want dan komt er gewoon een nieuwe die het beslist niet beter gaat krijgen.

Ook op onderstaande foto klopt iets niet.
Maar één schoteltje waar gebak op heeft gelegen. Doordat er niet veel te doen is in de tuin en ik dus te weing beweeg loopt het lichaamsgewicht op, dus nam ik geen taartje. En dat is een groot gebaar voor zo'n snoeper als ik.


Nog iets dat niet klopt. Onze watertoevooerslang wat hoger op de berg lekt op een koppeling. Toen we daar langs liepen hoorde Rick het sissende geluid van spuitend water. Oei, als dat maar niet al een paar weken aan de hand is. 
We hebben de toevoerkraan dicht gedraaid en morgen maar eens naar de Ferreteria voor een nieuwe koppeling.

Even terug komen op de vuilnis plaatsen.
In de campo, het platteland van Spanje, wordt geen vuilnis opgehaald. Vuilnis breng je naar containers toe die op veel plekken langs de weg staan. Meestal kan je het gescheiden aanbieden omdat er verschillende soorten containers staan. Sommige van die plaatsen zijn groter en uitgebreider dan anderen.
Ook zijn er gemeentelijk stortplekken/ vuilnisbelten maar daar mag je niet struinen dus daar ga ik nooit heen.

Voor mij is die bij het Torrox de meest interessante omdat het een grote is waar ook altijd groot huishoudelijk afval wordt neergegooid.
Vanmiddag maakte ik deze foto's waarbij het nieuw is dat er twee grote afvalbakken staan. Meestal ligt er op de grond een berg aan meubilair, glas, deuren, waterslangen, groenafval, koelkasten, bouwpuin ect.



Dit ziet er een stuk netter uit.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: